I samarbete med:

Användarnamn: Karin@explore61N

Intressen: Alpinism, Klättring, Expeditioner, Vandring, Navigering, Mountainbike, Multisport, Orientering, Paddling, Segling, Utförsåkning, Speleologi, Kiting o skidor av alla de slag!!

Atlantseglingen -Dramatik vid Biscaya...

Normal 0 0 1 801 4569 38 9 5611 11.1287 0 0 0

Explorer of Sweden 25/4 2010, mitt mellan Azorerna o  Engelska kanalen:

Atlantseglingen- Azorerna o Faial!

Faial, Azorerna.. Land i sikte! Efter att ha spenderat tre veckor på rullande hav o som sjöråtta var det gudomligt att ha en vecka på land o uppleva portugals pärla här mitt ute i atlanten. En välförtjänt andpaus o ombunkringsplats inför nästa steg! Här har vi nu njutit o sprungit runt o upptäckt öarna i området!

Underbart också att inse att på Grannön till vår Faial låg Pico, Portugals högsta berg i form av snötoppad vulkan på 2351m! En otroligt gedigen överraskning som gjorde oss bergstokiga alldeles kollriga, tänk att mitt i denna atlantsegling kunna bestiga lite berg o få en gnutta mer snö i våren.. när vi kommer hem har väl troligast det mesta smält bort! Hursom! Efter några dagars fixande m båten o upptäckande av land hade inte bara båten utan även vi slutat svajja!

Atlanten m vindens fart!

Så  var  det  gjort!  Efter en knapp vecka på Bermuda  hade  vi bunkrat, slipat , fixat o bunkrat  upp oss inför  veckorna  på det  öppna  havet. Atlanten, ett av  de  sju världshaven...  Den  där  resan som det  bara  drömts  om sedan man fick lite koll på jordens geografi i högstadiet, var nu kommen.