Solo, bortom lederna och långt från folk. Fjällvandringsplaner, fjällvandringsminnen, fjällvandringsprylar*
(*garanterat sponsorfritt fjällvandringsnörderi)

Solo, bortom lederna och långt från folk. Fjällräv och retorikvetare som efter 20 år på fina men inte så naturrika platser såsom Rom och Malmö hittat hem till Dalarna. Mest bekant med fjällområdet kring Ljungdalen, där familjen haft stuga sedan barndomen. Sarek upptäcktes som vuxen och särskilt Rapadalen har lockat under flera vandringar.

Användarnamn: Elvah

Intressen: Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Paddling, Foto, Utförsåkning, Träning, foto, matlagning, RPG-spel, musik.

Inkräktare utan ubåt letar fjäll bland skär

Dalby stenbrott vandaliserat del 2: artikel i Sydsvenskan

Innan jag länkar till artikeln i Sydsvenskan om vandaliseringen av Dalby stenbrott krävs en djup konstpaus och en högtidlig harkling. För nu mina vänner är jag officiellt en "bloggare" - läs själva.

Någon selfie pallar jag dessvärre inte fixa.

Dalby stenbrott vandaliserat

Det här inlägget skulle ha handlat om min vandring längs Skåneleden i helgen. Men den fick ett snopet slut. Tvådagarsturen i stekande sol skulle avslutas med dopp i vad jag för bekanta beskrivit som en underbar lagun.

Midsommar i Nemos tasspår

Det har berättats att Nemo, med matte och husse i släptåg, styrde kosan mot Måryds enebackar. Det gick raskt på utvägen, så raskt att kopplet stramade. Tvärstopp blev det vid läskiga färister och trappor till hagar. Den stora, bestämda belgiska vallhunden var i grunden en mes.

Vid dammen ovanför enebackarna öppnar en vid sommarblomstrande äng upp sig, varvid Nemo alltid fick fnatt sådär som bara glada hundar på grönbete kan få, och började rusa i vild fart fram och tillbaka över gräset.