Bloggar > britts blogg > Skejta på skaren

britts blogg

vandring,paddling och annat friluftsliv

Skejta på skaren

Efter varmvädret blev det riktigt kallt inatt,ned mot -14.

Vi åkte ut till Pärlälven efter jobbet.

Jättefin skare längs älven som börjar spricka upp,solen värmde skönt.

Det är som att åka i en jättelång skateboard-bowl,isen och snön  är ett par meter tjock mot vattnet,och bäst är att åka så nära kanterna som möjligt utan att det blir riskigt.

Åkte ända ner förbi Pärlforsarna till Purkijaur.Hoppas det håller till nästa vecka;väderrapporten förutspår fortsatt kyla på nätterna.

Inlagt 2009-04-15 22:23 | Läst 8116 ggr. | Permalink
2009-04-15 22:52   Öhrnell
Det ska vara i ett forum som Utsidan som man törs erkänna att man vill att kyla ska hålla i sig... Jag håller tummarna för att du får behålla skaren ett tag till!

2009-04-16 08:30   Strykarräven
Apropå kylan så var det en chock att komma ned från stugan (Sorseletrakten) till Östersund efter påsken. Däruppe hade det snöat ca 15-20cm (som iofs sjunkit ihop sista dygnen), men i Ösd hade samma nederbördsmängd kommit som regn! Helt bart i skogarna således. Och jag som har två skidpar väntande på Bussgods, och två burkar pimpel-maggots i kylen!

Men, det är skönt att när våren väl kommer, så kommer den med besked.

2009-04-16 08:46   peter1969
Åka skidor på skaren, finns inget bättre!

2009-04-16 16:07   Thomas Traneving
Visst är väl det som härligast just nu. Kallt på nätterna så snön håller sig kvar och sedan soligt och varmt på dagarna. Myyyyssssss

2009-04-16 19:06   Islusen
Ja njut så länge det går!

» Visa även betygsättningar utan kommentar