vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Första fjällturen sommaren 2007 Stalo-Vaimok-Kvikkjokk

Fjälltur Staloluokta-Kvikkjokk över Vaimok 2007

Flyg från Kvikkjokk till Stalo. Något betänksam över hur mycket snö och is som låg kvar. Det var varmt i luften. Sommar och fint i Stalo och på vägen till Stadda.Mycket blommor. Ryggsäckarna vägde ca18,5 var. Vi åt lunch vid en fin tjärn,hemtorkad rökt lax,potatismos,grönsaker och energikaka till kaffet.

En skön helg i Kvikkjokk

Vi lånade min pappas och mammas stuga utanför Kvikkjokk i helgen.Syfte:transportera ner trasig bil utan att beställa bärgning.

Jag,Håkan och gammelhunden Solo.

Fjälltur Ruotesvagge och Rapadalen 2006

Fjälltursdagbok Pastavagge mot Suorva

Rapport från min senaste solotur som skulle blivit Pastavagge mot Suorva men blev lite annorlunda

Fredag 13/7

Paddla i åska,internetabstinens,Zen-löpning,viktnördande och första dag på jobbet

Åter på arbetet efter 4 lediga veckor,ännu mycket lugnt här vilket känns bra,mjukstart.

Vår laddare till internet-grejen tålde inte vara utan ström utan avled i vanlig ordning,grav nät-abstinens,tänkte hur var det på jorden innan internet;jag har ju trots allt levt större delen av livet utan,konstigt nog,inget läsa,inget söka,inget skriva.