vandring,paddling och annat friluftsliv

bor i Jokkmokk.
"måste" dagligen motionera i skog och mark,samt allmänt vistas ute i naturen.
Gör ofta korta turer i kommunen,både till fots och med kajak.
Har en önskan om att hinna se så mycket som möjligt av hemkommunens fjällvärld.
Stillsamt intresse:läsa,hälsofrågor.

Användarnamn: brigas

Intressen: Vandring, Turskidåkning, Paddling, Utförsåkning, träna längskidåkning,terränglöpning,rullskridskor,rullskidor,styrketräning

Nedräkning.

Efter det stora regnet som startade på midsommardagens eftermiddag har det idag blivit något mer uppehåll och inte fullt så mörkt.

Mörkt-det är årets ljusaste tid,och jag har lampor och levande ljus inomhus.

Sommarens fjälltursplanering

Sommarens "Stora tur" ska innehålla Alkavagge och Sarvesvagge.Det har vi bestämt sen länge.

Ser fram emot det men upplever just nu en viss stress över vägval både där och i övrigt.Vilka vatten ska korsas,hur ska de vara,tar man sej över/igenom?.

Muddusrundan-23 timmar med lättpackning.

Inledde långhelgen med att bege mej till Muddus.

Jag har senaste åren varit där försommar och senhöst efter många års uppehåll.

Bara en vanlig vardagkväll.

Så härligt livet blir när det blir varmt!Torsdag två veckor sedan snögloppade det när jag cyklade till jobbet.

Allt slår ut,häggen börjar dofta.Det går så snabbt att man nästan ser det med blotta ögat.

En helg UTAN tältning

Ja,det gick ju bra ändå.

Värmen började komma så smått och jag slutade lite tidigare i fredags.