Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

2012-05-08

Tre veckor innan avfärd till 8000 m

Jag försöker ju skriva om det här med att äventyr ur ett lite bredare perspektiv. Om min resa att bli äventyrare på heltid. Vad det innebär, ur ett back stage-perspektiv. Dessutom vill jag vara mig själv i det här. Ni vet, man ska ha en välputsad och glad och ja, som vi säger i Göteborg, käck, yta utåt publiken. Och hurtig och fräsch. Piggelin och Duracell. Ord för dagen.

Ibland är jag som en flipperboll som studsar runt i livet och har störtkul. Ibland i lite mer sans och balans i tempot och ibland i stilla meditation. Behagligt. Men inte jämt. Och jag vill skriva om hela äventyrsresan. För att ge er en verklig bild. Hur jag är. Vem jag är. Extremtältaren som tältar alldeles ensam uppe i himlen.

2011-08-19

Jag claimar världsrekord!!

Jag skrev ett inlägg här för ett tag sedan som hette äventyrsvardag där jag inbillade mig att jag skulle vara tillbaks i vardagen idag, en vecka efter hemkomst. Ha, glöm det! Storglöm det! Det var så fel så jag rent av tog bort inlägget, det trivdes jag inte alls med.

I vanliga fall är det så att jag lämnar mina äventyr bakom mig väldigt snabbt och fokuserar på nästa, men det här har stannat kvar. Nu är det två veckor sedan jag tältade på toppen av Muztagh Ata och jag njuter som tusan fortfarande.