Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Xinix KlearWater eller Xinix Xinix AquaCare för att rena vatten?
- Trådstartare My Nano
- Start datum
Priset.
Vatten är ett livsmedel, tyvärr behandlar inte alla det så....Filterar och koka är enkelt och fungerar. Så gör givetvis även kemikalisering som i dina exempel innehåller samma aktiva komponent.
Eftersom överdocering av kemikalien är obra för magen....råder jag till det förra.
//J
Vatten är ett livsmedel, tyvärr behandlar inte alla det så....Filterar och koka är enkelt och fungerar. Så gör givetvis även kemikalisering som i dina exempel innehåller samma aktiva komponent.
Eftersom överdocering av kemikalien är obra för magen....råder jag till det förra.
//J
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Dricker du kommunalt vatten har du erfarenheterna som behövs.....Jo jag har prövat och det gick bra men jag föredrar min metod, filtrera, koka.
//J
//J
Det seobserver försöker säga är att han inte heller vet vad det är för skillnad 
Jag bodde i skottland ett år för ett tag sedan. Mitt råd är att strunta i kemikalierna och koka vattnet istället. Åtminstone om du ska vandra i kullarna, så är det i princip ingen risk att du får i dig "giftigt" vatten. Jag har pratat med friluftande skottar som aldrig renat vattnet överhuvud taget, bara kört med kåsan direkt i bäckarna hela sitt liv utan problem.
Det enda riktiga problemet är att fåren kan bära på nån parasit eller vad det var, som kan skada levern, men den dör om du kokar på vanligt vis. Nån annan inverkan i stil med konstgödsel eller så finns inte förutom i låglänta marker med människor och jordbruk. Där finns det ju generellt sett annat vatten att få tag på.
Det enda riktiga problemet är att fåren kan bära på nån parasit eller vad det var, som kan skada levern, men den dör om du kokar på vanligt vis. Nån annan inverkan i stil med konstgödsel eller så finns inte förutom i låglänta marker med människor och jordbruk. Där finns det ju generellt sett annat vatten att få tag på.
Xinix KlearWater Klordioxid (ClO2)
Xinix Xinix AquaCare Aktiv substans: Klordioxid (ClO2)
Skillnaden mellan dessa produkter är priset och förpackningen!
Solklart!
Undanber mig att Andersson förklarar mig, själv brukar jag inte förklara hr Andersson.
//J
Solklart!
Undanber mig att Andersson förklarar mig, själv brukar jag inte förklara hr Andersson.
//J
Xinix KlearWater Klordioxid (ClO2) 30ml för 89:- 2966,67 kr/l
Xinix Xinix AquaCare Aktiv substans: Klordioxid (ClO2) 9ml för 69:- 7666,67kr/l
Det leder ju till att vattenfilter och lite extra bränsle blir närapå gratis....
//J
Xinix Xinix AquaCare Aktiv substans: Klordioxid (ClO2) 9ml för 69:- 7666,67kr/l
Det leder ju till att vattenfilter och lite extra bränsle blir närapå gratis....
//J
Xinix KlearWater Klordioxid (ClO2)
Solklart!
//J
Jaja du kunde ju bara ha svarat på hennes fråga på en gång då, om du nu visste
Det stämmer att det är koncentrationen som skiljer.
AquaCare är mer koncentrerat och droppas i glaset/muggen eller i vattenflaskan. KlearWater doseras med en kapsyl per liter vatten och kan även förses med en spraypump för att kunna spraya vätskan på händer mm för att klara hygien.
Om det bara är för vattenrening borde AquaCare räcka ... mindre att bära på.
Jag har själv kollat upp dessa produkter. Jag kommer att vandra i Peru på hög höjd i Anderna under ca 3 veckor i sommar och på den höjden kokar vattnet vid för låg temperatur för att kan vara säker på bakterier mm ska dödförklaras.
Har tänkt att använda AquaCare för vattenrening och eventuellt dessutom komplettera med en flaska KlearWater för hygien mm. då inte tillräckligt med vatten finns att tillgå.
I skottland är det inget problem med vattenkvalitén så länge ni tar vattnet högre upp än fåren går ... men dessvärre går de ibland ganska högt upp.
AquaCare är mer koncentrerat och droppas i glaset/muggen eller i vattenflaskan. KlearWater doseras med en kapsyl per liter vatten och kan även förses med en spraypump för att kunna spraya vätskan på händer mm för att klara hygien.
Om det bara är för vattenrening borde AquaCare räcka ... mindre att bära på.
Jag har själv kollat upp dessa produkter. Jag kommer att vandra i Peru på hög höjd i Anderna under ca 3 veckor i sommar och på den höjden kokar vattnet vid för låg temperatur för att kan vara säker på bakterier mm ska dödförklaras.
Har tänkt att använda AquaCare för vattenrening och eventuellt dessutom komplettera med en flaska KlearWater för hygien mm. då inte tillräckligt med vatten finns att tillgå.
I skottland är det inget problem med vattenkvalitén så länge ni tar vattnet högre upp än fåren går ... men dessvärre går de ibland ganska högt upp.
Ang Xinix produkter!
Har med Xinix på alla mina turer. Men det är värt att tänka på är att överbliven lösning åldras snabbt! Efter en tid måste man dubbla dosen, men det går då inte att vara säker på resultatet!
Det kan därför betala sig att skaffa Aqua Mira istället. I stort sett samma brukslösning, resultat och användningsområden men tvåkomponenter som skall mixas. Inte mycket svårare men blir det lösning över, och min erfarenhet är att alltid blir det, går den att använda igen! Dessutom i små slagtåliga plastflaskor:
http://giardiaclub.com/aqua-mira.html
http://giardiaclub.com/aquamira/index.php
Har med Xinix på alla mina turer. Men det är värt att tänka på är att överbliven lösning åldras snabbt! Efter en tid måste man dubbla dosen, men det går då inte att vara säker på resultatet!
Det kan därför betala sig att skaffa Aqua Mira istället. I stort sett samma brukslösning, resultat och användningsområden men tvåkomponenter som skall mixas. Inte mycket svårare men blir det lösning över, och min erfarenhet är att alltid blir det, går den att använda igen! Dessutom i små slagtåliga plastflaskor:
http://giardiaclub.com/aqua-mira.html
http://giardiaclub.com/aquamira/index.php

Liknande trådar
- Svar
- 10
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg