Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det kan vara att ta i att kalla det för ett kök: en burk som innehållit skokräm av fabrikat Kiwi, upp-och-nedvänd, försedd med hål runtom på utsidan av det som brukade vara botten, halvfull med väldigt stark sprit. En stålkopp rakt ovanpå som kokkärl.
Självklart går det alltid att "hitta på nåt" för att förbättra undermåliga kök. Ofta vill man ju dock att det ska vara hyfsat smidigt. Stå och hålla i ett liggunderlag i vind.. nej tack. Att ha köket i en enda integrerad enhet som bara är att smälla upp, och allt för det mesta bara fungerar, känns väldigt fältdugligt.
Jag har ett primus omnifuel tror jag eller så är det ett multifuel, men i alla fulla fall, vilken vätska är bäst på vintern i brännaren? En del säger si andra så, tänkte testa med diesel.
Jag har ett primus omnifuel tror jag eller så är det ett multifuel, men i alla fulla fall, vilken vätska är bäst på vintern i brännaren? En del säger si andra så, tänkte testa med diesel.
Om du har Omnifuel är det inte så kinkigt, både fotogen och bensin är funkis, diesel funkar fast får rensa munstycket inland. Har du multifuel kan du glömma diesel och fotogen går knackigare än bensin.
Att se skillnaden på Primus Omnifuel och Primus Multifuel är: Att Omnifuel har en kran vid bränsleflaskan och även en på själva köket för fin justering... medans Multifuel bara har en kran vid bränsleflaskan.
Att se skillnaden på Primus Omnifuel och Primus Multifuel är: Att Omnifuel har en kran vid bränsleflaskan och även en på själva köket för fin justering... medans Multifuel bara har en kran vid bränsleflaskan.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...