Vilken moramodell?

Jag rotade fram min första kniv som jag fick av farsan när jag var en liten påg. Minst 20 år gammal och väl använd. :)
Att det är en morakniv är det ingen tvekan om MEN jag kan inte få rätt på vad modellen heter. Det står K... nånting. K1, Kl, Ki...? Någon som känner till modellen och vet vad det står?

bild.jpg

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad roligt! Tack ska ni ha för infon. Jag trodde att det var en 510 med tanke på designen. Dock stämde uppenbarligen inte färgen på handtaget. :)

Själva bältesöglan lossnade för ett par år sedan och fodralet sprack lite i och med detta. Kniven är väl använd med några små hack i bladryggen samt att eggen är väldigt vass men fult slipad. :)

Vad roligt! Tack ska ni ha för infon. Jag trodde att det var en 510 med tanke på designen. Dock stämde uppenbarligen inte färgen på handtaget. :)

Själva bältesöglan lossnade för ett par år sedan och fodralet sprack lite i och med detta. Kniven är väl använd med några små hack i bladryggen samt att eggen är väldigt vass men fult slipad. :)

Bilder på klenoden vore kul!
Slidan kanske går att laga med en ny ögla i läder.
Gjorde så på en av mina.
Märken och slipningar ger kniven dess historia,men om Du fortfarande använder kniven kan slipriktningen fixas med våtslippapper på en skinnbit.

Mikael

Bilder på klenoden vore kul!
Slidan kanske går att laga med en ny ögla i läder.
Gjorde så på en av mina.
Märken och slipningar ger kniven dess historia,men om Du fortfarande använder kniven kan slipriktningen fixas med våtslippapper på en skinnbit.

Mikael

Mora är schyssta och skickar ett nytt fodral! :)
Jag ska ta några bilder så snart jag får en stund över.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips