Vilken modell på Fjällrävenryggsäck?

Hej,

Jag har hittat en Fjällräven ryggsäck, men vilken modell är det och hur många liter?
Jag är ganska säker på att den är inköpt på 70-talet. Säcken ser ut att vara en Fjällräven Raven.
Den har fyra sidofickor, plats för skidor bakom två av sidofickorna. Alla fickor har snölås. Invändig och utvändig ficka i locket med dragkedjor. Fäste för is-/yxa. Ryggsäcken väger 2.0 kg tom och är väldigt rymlig.

Bilagor

• Fjällräven Front.jpeg
    Fjällräven Front.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 596
  • Fjällräven Rygg.jpeg
    Fjällräven Rygg.jpeg
    3.8 MB · Visningar: 501
  • Fjällräven Sida.jpeg
    Fjällräven Sida.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 662

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Grattis! Ser trevlig ut :) Har du provat att bära nånting med den?
Hej, ja men inte så långt. För att fylla ut ryggsäcken med något packade ner en fullpackad 50 liters ryggsäck, min sons ryggsäck på ca 20 liter samt en tom 25 liters ryggsäck. I sidfickorna stoppade jag fyra enlitersflaskor och det fanns utrymme kvar. Axelremmarna är en aning smala för att bära all vikt på axlarna, men med avbärarbältet så satt ryggsäcken väldigt bra på ryggen. Jag hade en liknande Fjällräven-ryggsäck i mitten av 80-talet. Den hade ett enklare avbärarbälte som inte höll upp ryggsäcken lika bra, det kändes i axlarna.

Hej, ja men inte så långt. För att fylla ut ryggsäcken med något packade ner en fullpackad 50 liters ryggsäck, min sons ryggsäck på ca 20 liter samt en tom 25 liters ryggsäck. I sidfickorna stoppade jag fyra enlitersflaskor och det fanns utrymme kvar. Axelremmarna är en aning smala för att bära all vikt på axlarna, men med avbärarbältet så satt ryggsäcken väldigt bra på ryggen. Jag hade en liknande Fjällräven-ryggsäck i mitten av 80-talet. Den hade ett enklare avbärarbälte som inte höll upp ryggsäcken lika bra, det kändes i axlarna.

Kul!

Jag bar en massa ved och bröte i min Gyro i höstas. Blev bara några km men det kändes bra. Ska idag lämna in den till FR för uppgradering av axelremmarna. Tanken är att den ska få hänga med ut en massa i sommar.

Kul!

Jag bar en massa ved och bröte i min Gyro i höstas. Blev bara några km men det kändes bra. Ska idag lämna in den till FR för uppgradering av axelremmarna. Tanken är att den ska få hänga med ut en massa i sommar.
Axelremmar är väldigt lätta att byta själv! finns uppgraderingsdelar ännu? Ramhöjare, höftbälte, Ytterficka stor?

Axelremmar är väldigt lätta att byta själv! finns uppgraderingsdelar ännu? Ramhöjare, höftbälte, Ytterficka stor?

De ville absolut att jag skulle lämna in den för det skulle göras nån liten modifiering. Inga problem då jag bor i Övik där FR´s sömmerskor håller till :)

Höftbälte finns, 395kr. Vad menar du med ytterficka stor?

Hej,
Är det alltså Fjällrävens egna reservdelar ni pratar om? (axelremmar och höftbälte) Jag hittar inget på deras hemsida...
Har en liknande Fjällräven ryggsäck som jag funderar på att uppdatera. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips