Vilken modell på Fjällrävenryggsäck?

Mina nya axelremmar saknade öljett för fäste nedtill på ramen. Jag behöll delar från de gamla.
20210411_121311.jpg

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Jag var ner och kikade i källaren hos mamma och pappa nu och tog fram den här ryggsäcken som jag använde på en vandring 2015.
IMG_3667.jpg

1632844972591.jpeg

När jag använde den 2015 var den fullt fungerande, men nu såg jag att det lossnat en "metallpinne" som håller fast bältet mot ramen. Jag tog givetvis ingen bra bild, men någon kanske vet vad jag syftar på..

IMG_3666.jpg

Jag har någon slags plan på att försöka modifiera den med ett "hyllplan" så att man kan snöra fast tältkåtan på den, typ så här:
1632848305804.png

Men det är mest lösa funderingar just nu.

Jag tror att det inte är så svårt att slöjda ihop någon egen pinne/sprint som håller fast bältet mot ramen, men vet någon om det går att få tag på "ordinarie" pinne/sprint?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips