Vilken modell på Fjällrävenryggsäck?

Mina nya axelremmar saknade öljett för fäste nedtill på ramen. Jag behöll delar från de gamla.
20210411_121311.jpg

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag var ner och kikade i källaren hos mamma och pappa nu och tog fram den här ryggsäcken som jag använde på en vandring 2015.
IMG_3667.jpg

1632844972591.jpeg

När jag använde den 2015 var den fullt fungerande, men nu såg jag att det lossnat en "metallpinne" som håller fast bältet mot ramen. Jag tog givetvis ingen bra bild, men någon kanske vet vad jag syftar på..

IMG_3666.jpg

Jag har någon slags plan på att försöka modifiera den med ett "hyllplan" så att man kan snöra fast tältkåtan på den, typ så här:
1632848305804.png

Men det är mest lösa funderingar just nu.

Jag tror att det inte är så svårt att slöjda ihop någon egen pinne/sprint som håller fast bältet mot ramen, men vet någon om det går att få tag på "ordinarie" pinne/sprint?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips