Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilken modell på Fjällrävenryggsäck?
- Trådstartare KlasNil
- Start datum
Mina nya axelremmar saknade öljett för fäste nedtill på ramen. Jag behöll delar från de gamla.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Det är alltid tillåtet i ryggsäcksrenoverarbranschen! Välkommen i gänget, snygg förnyelse.... Jag behöll delar från de gamla.
/Odd
Följer ramfästet med axelremmarna?Blev ju kanon det här!
Nej, inga toppstramare.
Kontakta närmsta Naturkompanietbutik så kan de hjälpa er med axelremmar. Detta är inget som finns i ordinarie sortimentet.
Visa bilaga 35459Visa bilaga 35460
Följer ramfästet med axelremmarna?
Ja till mina iallafall. Fästbyglar och sprintar.
50 l sa de.
Trader påstods ha 70 l + fyra ytterfickor.
Ser ut som en Nepal (50 liter) med den äldre blanka ramen...70-tal gissningsvis.Vad är detta för en liten ryggsäck?
Jag gissar att den är från 70-talet och den kanske heter Kraxe. Någon som vet?
Tror också på 70-tal, men jag tycker ryggsäcken ser för liten ut för 50 liter, jag skulle gissa på ca 35 liter. (Förutsatt att personen på bilden inte är 180-190 cm lång).Vad är detta för en liten ryggsäck?
Jag gissar att den är från 70-talet och den kanske heter Kraxe. Någon som vet?
Visa bilaga 37197Visa bilaga 37200
Den ser liten ut men min rymmer 50 liter.
Jag var ner och kikade i källaren hos mamma och pappa nu och tog fram den här ryggsäcken som jag använde på en vandring 2015.
När jag använde den 2015 var den fullt fungerande, men nu såg jag att det lossnat en "metallpinne" som håller fast bältet mot ramen. Jag tog givetvis ingen bra bild, men någon kanske vet vad jag syftar på..
Jag har någon slags plan på att försöka modifiera den med ett "hyllplan" så att man kan snöra fast tältkåtan på den, typ så här:
Men det är mest lösa funderingar just nu.
Jag tror att det inte är så svårt att slöjda ihop någon egen pinne/sprint som håller fast bältet mot ramen, men vet någon om det går att få tag på "ordinarie" pinne/sprint?
När jag använde den 2015 var den fullt fungerande, men nu såg jag att det lossnat en "metallpinne" som håller fast bältet mot ramen. Jag tog givetvis ingen bra bild, men någon kanske vet vad jag syftar på..
Jag har någon slags plan på att försöka modifiera den med ett "hyllplan" så att man kan snöra fast tältkåtan på den, typ så här:
Men det är mest lösa funderingar just nu.
Jag tror att det inte är så svårt att slöjda ihop någon egen pinne/sprint som håller fast bältet mot ramen, men vet någon om det går att få tag på "ordinarie" pinne/sprint?
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg