Vilken modell på Fjällrävenryggsäck?

En rektangulär ficka, två spännen, att sy på ryggsäcken, jag bär kök och bränsle i min.

Är det den här ficka du menar? Denna följde med när jag köpte min rygga begagnat. Ska den alltså sys fast på ryggsäcken eller?

IMG_7722.jpg

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Blev ju kanon det här!

Nej, inga toppstramare.

Kontakta närmsta Naturkompanietbutik så kan de hjälpa er med axelremmar. Detta är inget som finns i ordinarie sortimentet.

E96509F2-7E59-4D4D-A123-F4B31056D88F.jpeg
F2660EF1-1609-4D24-9EB2-CB246DFBEC24.jpeg

Spontant från dina bilder så skulle jag säga att det ser ut som om axelremmarna är förberedda för toppstramare.
Toppstramare.jpg

Min gissning är att det rödmarkerade spännet är till för toppstramare. Är remmen som ska fästa axelremmen i ramen samma rem som den som går igenom det rödmarkerade spännet eller är de separerade? Om de är separerade hur lång är remmen som går genom det rödmarkerade spännet, är remmen fastsydd i axelremmen?

Den blåmarkerade remmen kan användas för att ändra avstånd mellan infästning och själva axelkuddarna.

Den röda måste jag kolla mer på. Hittar spontant ingen funktion för den!

F41020 hipbelt gyro
F41360 shoulder straps
Heter delarna från Fjällräven . De säljer inte direkt, med tex via naturkompaniet kan man beställa. Även jag har en gyroram med en trader.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips