Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilka gps:er har/använder du?
- Trådstartare SNEN
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Uppdatering
Garmin Forerunner 301
Garmin eTrex Vista
Garmin iQue 3600
Garmin iQue 3600a
Garmin iQue 3600a
Garmin iQue 3000
Garmin StreetPilot c550
Anders
Garmin Forerunner 301
Garmin eTrex Vista
Garmin iQue 3600
Garmin iQue 3600a
Garmin iQue 3600a
Garmin iQue 3000
Garmin StreetPilot c550
Anders
Jag har just nu Garmin 60csx samt citycelect och Friluftskarta pro, samtt Friluftskartan Götaland.
Har haft Garmin 12, Garmin 76map 2 st, Garmin 60c.
Jag har sett på en norsk sida att de anger vad de har för utrustning i sin signatur, det är nog inte så dumt om man vill fråga om något.
Eloserik
Har haft Garmin 12, Garmin 76map 2 st, Garmin 60c.
Jag har sett på en norsk sida att de anger vad de har för utrustning i sin signatur, det är nog inte så dumt om man vill fråga om något.
Eloserik
Eftersom "alla" verkar ha ca 12 gps:er per man så frågar man sej. Var förvarar ni alla gps:er¨på tur? Hur många behöver man? Kan man leva utan? 
Se en mycket informativ sida om GPS!
http://www.orust-kajak.se/gps.html
Se en mycket informativ sida om GPS!
http://www.orust-kajak.se/gps.html
iQue 3600 trälig...
Hej,
Sökte på ”Vilka gps:er har/använder du” och såg att du har bl a iQue 3600. Jag har haft en sådan i några år men är ganska trött på den korta batteritiden och att det mesta tappas bort när batteriet urladdats. Driftstiden med tänd display och ett dygns uppladdning är ca 15 minuter. Har sänt in den till Garmin för byte av batteri men de säger att det inte är något fel och skickar tillbaks den utan åtgärd.
Jag har till nöds löst detta problem genom att ha en extern strömkälla i form av ett batteri på 7.2 V till en borrmaskin som jag kopplar in via en spänningsstabilisator. Ganska klumpig lösning… Tycker att det är skit att man inte ska kunna spara filerna på det extra kortet. Går tydligen bara att spara ljudfiler…
Hur jobbar du med dina iQueer? Förmodar att din eTrex Vista inte har dessa problem. På den kan man väl byta batteri utan att data försvinner.
Kan man köra Fugawi i eTrex?
Vad skulle du välja för kartnavigator idag?
Hälsningar
Harald
Hej,
Sökte på ”Vilka gps:er har/använder du” och såg att du har bl a iQue 3600. Jag har haft en sådan i några år men är ganska trött på den korta batteritiden och att det mesta tappas bort när batteriet urladdats. Driftstiden med tänd display och ett dygns uppladdning är ca 15 minuter. Har sänt in den till Garmin för byte av batteri men de säger att det inte är något fel och skickar tillbaks den utan åtgärd.
Jag har till nöds löst detta problem genom att ha en extern strömkälla i form av ett batteri på 7.2 V till en borrmaskin som jag kopplar in via en spänningsstabilisator. Ganska klumpig lösning… Tycker att det är skit att man inte ska kunna spara filerna på det extra kortet. Går tydligen bara att spara ljudfiler…
Hur jobbar du med dina iQueer? Förmodar att din eTrex Vista inte har dessa problem. På den kan man väl byta batteri utan att data försvinner.
Kan man köra Fugawi i eTrex?
Vad skulle du välja för kartnavigator idag?
Hälsningar
Harald
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg