Vilka gps:er har/använder du?

Garmin GPSMap 276C som jag använder på motorcykel, snöskoter, båt och som handhållen i naturen

och

Fortuna Clipon BT som används tillsammans med en HP5550 för bilnvigation

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Navman 3400 (GPS-jacka, pensionerad)
Garmin GPSMAP 76CS (för utomhus)
Garm GPS 10 + iPAQ 3970 med Garmin Que + Fugawi + OziCE (för bil + cykel)

Oldie

Jag kör med en Garmin GPS III+ i stort sett sedan den kom ut för l-ä-n-g-e sedan... :)

Ska givetvis köpa en ny, men inte förrän den här har gett upp. Klart bra pryl!

Garmin GPSMAP 276C på motorcykel, i bil och båt. Saknar en smidig handhållen enhet när förflyttningen sker utan fordon. Allra mest önskar jag att det kom en modern Garmin NavTalk (med hygglig telefondel och rimlig prislapp).

Etrex Vista

...vars bästa funktion antagligen är den elektroniska kompassen. Iaf var det den funktionen jag nyttjade mest under senaste turen :)

Ångdriven Garmin GPS II+ som jag använder på MC kopplad till en Ipaq med OziCE för kartor.
Ibland kopplas den loss för geocaching i samband med MC-tur.
Har bättre mottagning än den betydligt nyare Legenden, men visar bara avstånd till waypoint med en noggrannhet av 0.01 km vilket inte är idealiskt för geocaching.

Garmin Etrex Legend för geocaching och generellt hitta-hem-från-skogen bruk. Ingen vidare mottagning under dåliga förhållanden, ska bytas mot en 60 CS när plånboken tillåter.

Anonym bluetooth-gps tillsammans med Laptop,Ipaq eller P900 för bilbruk och stadsvandring.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips