Vilka gps:er har/använder du?

Jag har följande gpsmottagare:

Magellan SporTrak Pro
Garmin Gpsmap 76 S
Garmin Gpsmap 76 CS
Garmin eTrex Legend C

SporTraken ligger mest på hyllan och samlar damm. Jag är väldigt besviken på kvalitén i höljet på den. Chassit har spruckit vid infästningsskruvarna!

Garmin Gpsmap76 S har i sommar varit utlånad till min far som reserv-gps i båten.

76 CS är min favorit som används i dagligt bruk. eTrexen har jag precis skaffat för att få sambon intresserad samt att den är smidig att ha vid löpträningen.

Vad använder du?

/Stefan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har nyligen skaffat en Garmin foretrex 101. Det var väldigt behändigt med denna på armen i den tjocka dimman på sydsidan av Mårmapasset. Min kusin köpte den till mig från USA så jag fick den för 800, en väl värd investering känns det som.
Jag som går med två stavar tyckte det var väldigt smidigt med gps:en på armen istället för en handhållen. Inbyggd karta känner jag inget behov av, räcker gott för mig att ta ut koordinater från kartan och lägga in som en rutt.

Magellan Meridian Color
Ipaq 5450 med en Globalsat BT308

Kommer att köpa en Magellan explorist 600 med den nya topokartan så fort lönen trillar in.

Jag har bara 2

*Enklaste ETrexen
*en "puck" till laptopen (vet inte vilket märke).

Väntar med att skaffa gps med karta tills kartorna blir i paritet med dom jag kör på datorn...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips