Vilka gps:er har/använder du?

Jag insåg att detta med Forerunner halkar ur trådens egentliga inriktning, så jag skapar en ny istället.

Anders
[Ändrat av apersson850 2005-08-25 kl 12:00]
 
Jag har tre GPS:er.

Garmin eTrex Vista
Garmin GPSmap 60CS
Garmin cf Que 1620

Vistan köpte jag i USA så den har alltså American Basemap. I dagens läge skulle jag hellre köpt en med Europeisk basemap men då var då.

cf Que använder jag till min iPaq för fordonsnavigering. Fungerar ypperligt.

GPSmap 60CS köpte jag nyligen på aspidshop och använder den som andra enhet till CitySelect som medföljde cf Que:n.

//Mats
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
- 60cs med Metroguide och Norska terrängkartan för geocaching och skidåkning

- Akron PDA-hållare med inbyggd GPS för min Ipaq hx4700 men TomTom 5, div GPS-program och sjökort för västkusten genom Pocket Navigator i bilen och i båten

- Garmin 12 som reserv i båten och som "låne"-gps till närstående geocachare

- En dammsamlande Garmin 12 XL för loggning av paddlade meter monterad på en kajak som tyvärr sällan blir blöt.
 
Garmin 276c handhållen

Hej!
Hur fungerar det att ha Garmin 276c som handhållen, dvs storlek på GPS, batteritid, skärm(tydlighet)?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Uppdatering

I dagsläget gäller:

Garmin eTrex Vista
Garmin Forerunner 301
Garmin iQue 3600
Garmin iQue 3600a
Garmin iQue 3600a
Garmin iQue 3000

Anders
 
Garmin etrex

Jag använder Garmins etrex. Fast jag har prövat ett par stycken andra också. En som jag fastnade för är Garmins nya värsting Garmin gps map 60cs. Tänker köpa den så fort min plånbok tillåter.
 
Buda; sa:
- 60cs med Metroguide och Norska terrängkartan för geocaching och skidåkning

- Akron PDA-hållare med inbyggd GPS för min Ipaq hx4700 men TomTom 5, div GPS-program och sjökort för västkusten genom Pocket Navigator i bilen och i båten

- Garmin 12 som reserv i båten och som "låne"-gps till närstående geocachare

- En dammsamlande Garmin 12 XL för loggning av paddlade meter monterad på en kajak som tyvärr sällan blir blöt.

Får väl också uppdatera nu när jag också har en TomTom700 hemma i bilen och en Gecko 202 i lådan i hallen...
 
Garmin iQue 3600, SD 512MB (köpt jan-04)
City Select v6
Används i bilen.

Garmin GPSmap 60C (köpt dec-05)
City Select v6 & Friluftskartan
Används i framförallt "i skogen",
mycket bra batteritid!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.