Vattentät mobil

Ja, jag vet att Ulefon har FM radio utan extern antenn i vissa modeller men de är mina ögon ganska nischade produkter och skrev därför "knappt någon" i inlägg 21.

/Patrik

Vad gör att du tycker Ulefon är nischade ?

Jag tycker min är som vilken annan tålig mobil som helst, lite tyngre kanske.

Dock så är mjukvaran och dess uppdateringar (eller snarare avsaknaden av dom) samt support en mindre katastrof.

Vad gör att du tycker Ulefon är nischade ?

Jag tycker min är som vilken annan tålig mobil som helst, lite tyngre kanske.

Dock så är mjukvaran och dess uppdateringar (eller snarare avsaknaden av dom) samt support en mindre katastrof.
Att folk på utsidan känner till ulefon är jag med på och kanske även vissa hantverkare känner till dessa liksom cats mobiler men mindre friluftsintresserade tror jag inte känner till dessa extra tåliga mobiler. Målgruppen är väl just friluftsmänniskor och hantverkare och det anser jag nischat.

Jag har inte ägt någon ulefon själv men övervägde vid två senaste bytena med landade på Samsung Xcover båda gångerna just pga de blandade betygen du själv nämner.

/Patrik

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Att folk på utsidan känner till ulefon är jag med på och kanske även vissa hantverkare känner till dessa liksom cats mobiler men mindre friluftsintresserade tror jag inte känner till dessa extra tåliga mobiler. Målgruppen är väl just friluftsmänniskor och hantverkare och det anser jag nischat.

Jag har inte ägt någon ulefon själv men övervägde vid två senaste bytena med landade på Samsung Xcover båda gångerna just pga de blandade betygen du själv nämner.

/Patrik

Var nog ett klokt val även om Ulefonnen jag har uplevs nog så bra hårdvarumässigt.
,Jag har haft två xcover och båda fick med beröm godkänt och slår Ulefon på fingrarna när det kommer till programvara utan "buggar".
Den ena överlevde till och med att åka med i tvättmaskinen två gånger, sista gången rök dock GPS funktionen.

Sen vänder sig väl Xcover mycket mot friluftsmänniskor, jägare och fiskare den med så den är ju nischad med i så fall.

Var nog ett klokt val även om Ulefonnen jag har uplevs nog så bra hårdvarumässigt.
,Jag har haft två xcover och båda fick med beröm godkänt och slår Ulefon på fingrarna när det kommer till programvara utan "buggar".
Den ena överlevde till och med att åka med i tvättmaskinen två gånger, sista gången rök dock GPS funktionen.

Sen vänder sig väl Xcover mycket mot friluftsmänniskor, jägare och fiskare den med så den är ju nischad med i så fall.
Ja, jag tycker xcover serien är nischad av Samsung men tyvärr har den inte äkta FMradio i senaste version och inte ens 3.5mm uttag.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips