Vattentät fodral Samsung S10

Söker ett fodral för paddlare och användning av kameran till Samsung S10.
Priserna skiljer sig mycket så vill ha en referens.
 
Senast ändrad:
Telefonen är IP68 klassificerad och bör alltså tåla vatten. Med vattentätt fodral blir bilderna sämre eller rent dåliga. Men ett icke vattentätt fodral kan var smart för att undvika vattendroppar på linserna.

Personligen föredrar jag en vattentät kompaktkamera vid paddling. Mycket bättre ergonomi för fotografering och filmning. T ex en Olympus TG 6.

Thure
 
Telefonen är IP68 klassificerad och bör alltså tåla vatten. Med vattentätt fodral blir bilderna sämre eller rent dåliga. Men ett icke vattentätt fodral kan var smart för att undvika vattendroppar på linserna.

Personligen föredrar jag en vattentät kompaktkamera vid paddling. Mycket bättre ergonomi för fotografering och filmning. T ex en Olympus TG 6.

Thure

Tack det var nytt för mig. Ligger i generna att en mobil inte tål vatten.
Men det gör mig lite tryggare med kunskapen. Men vill nog ändå ha ett fodral.
 
Jag tror det är svårt att få mobilens redan lite begränsade kamera att ta bra bilder genom någon form av påse. Det är ju oavsett ett lager till som kan skapa blänk, samla smuts mm. Bra att skydda elektronik och lins oavsett IP-klassningar
Vill du ta bra bilder tror jag som Thure mer på en tålig kompaktkamera.

Har använt selline i olika storlekar till mina mobilen och det går att fotografera igenom men det blir inte perfekt.

/Patrik
 
Telefonen är IP68 klassificerad och bör alltså tåla vatten. Med vattentätt fodral blir bilderna sämre eller rent dåliga. Men ett icke vattentätt fodral kan var smart för att undvika vattendroppar på linserna.

Personligen föredrar jag en vattentät kompaktkamera vid paddling. Mycket bättre ergonomi för fotografering och filmning. T ex en Olympus TG 6.

Thure
inga vidare recensioner den fått.

jag har en gammal vattensäker från fujifilm i flytvästen, men har sämre upplösning på bilderna än de enklaste mobilerna idag, men jag föredrar ändå en riktig kamera att hålla i än mobil som e lätt att tappa.
 
Den är ändå bäst bland liknande modeller. Tyvärr har utvecklingen avstannat på vattentäta kompaktkameror.

Ergonomin för att fota med en kompaktkamera är överlägsen mobiltelefon speciellt för att ta bilder när man själv rör sig tillsammans med motivet.

Man kommer aldrig ifrån att fotografen betyder mer än vad hen använder för utrustning.

Thure
 
Den är ändå bäst bland liknande modeller. Tyvärr har utvecklingen avstannat på vattentäta kompaktkameror.

Ergonomin för att fota med en kompaktkamera är överlägsen mobiltelefon speciellt för att ta bilder när man själv rör sig tillsammans med motivet.

Man kommer aldrig ifrån att fotografen betyder mer än vad hen använder för utrustning.

Thure

Mina Olympus tåliga kompakter har tidigare haft svårt i svagt ljus så jag gick över till Pentax Lumix (också tåliga) som var snäppet bättre men detta är erfarenheter som har några år på nacken.

DC rainmaker brukar hyfsta objektivt testa sport-/frilufts-prylar men just tåliga kompakter finns inte på hans sida nu, vad jag kan se.

/Patrik
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.