Vattentätt flytande mobilfordral för stor mobil, genompekbart?

... Har du en CAT eller ... /Patrik
Ja - naturligtvis.
Gamla trogna S60. (Numera ersatt i marknaden av ännu kapablare S62Pro...)

Corning Gorilla Glass front, plastic back, aluminum frame
Dual SIM (Nano-SIMs, dual stand-by)
IP68 dust/water resistant (up to 5m for 1 hour)
Drop-to-concrete resistance from up to 1.8 m
MIL-STD-810G compliant etc etc etc

Jag använde alltid Sonim förr, men för en massa år sedan, när deras CEO konstaterade att de inte skulle komma med någon Sonim smart phone - eftersom det inte går att tillverka ett så stort frontglas som klarar deras egna överlevnadskvalitetskrav (som vida överstiger t.ex. MIL-STD-810) - så tvingades jag överge Sonim när min arbetsgivare krävde smart phone (och jag inte ville ha någon enda av fåånerierna firman håller med). Det enda vettiga alternativet dåförtiden var CAT S60, och det enda alternativet är fortfarande den serien...
 
Senast ändrad:
Telefon är nog tät
men i havsvatten vill nog anslutning till laddningen och hörlurar ta skada
om en inte får spolad av den med färskvatten.
Bägge är täckta av lock med propp. Och hörlurarna är trådlösa Bluetooth...
Laddningen sker aldrig när / där vattenrisk råder.
Och ett dopp ner i toalettskålen har faktiskt skett - efter uppfiskning och rensköljning
kunde inget avvikande noteras... (y)
/Odd
 
Jag har samma mobil xcover pro och sea to summits fodralet, den stora varianten som ska passa enl spec. Men det är verkligen på gränsen, man får trixa in mobilen och det känns som det töjer fodralet lite väl mkt för att det inte ska slitas i längden. Du får inte in något mobilskal i det, så du kanske bör satsa på varianten som är stor nog för en padda sig. Det är oxå lite trixigt att öppna/stänga zip-låsningen på fodralet pga den sitter hårt (och vattentätt). Funkar jättebra att använda touch screen genom det. Du får sätta på ngt som flyter i en av öglorna på fodralet, testade senast med en flytkork men den var för klen. Kanske en tom halvliters pet-flaska funkar bättre.
 
Jag har en Samsung S8 med ip68 och den är enligt mej en helt fantastisk mobil vad gäller vattensäkerhet.
Jag har plurrat 2 ggr vid skridskoturer med mobilen i jackfickan. Båda gångerna har mobilen fungerat fullt ut efter plurret och det enda är att den larmat för fukt i laddningsporten.
Jag har tappat den i vatten i samband med paddling 3 ggr utan att den skadats. Som längst låg den ca 60 min på 3 dm djup. Så jag är imponerad av att Samsung verkar infria sin ip-klassning. Blir en ny Samsung när S8 pensioneras. Vill helst enkelt akunna nyttja mobilen fullt ut utan skydd. Även om jag är mycket på både flytande och fast vatten med risk för att attributet hamnar i vattnet dvs jag vill ha en bra ip-klassad mobil.
Det enda jag saknar på min S8 är ett fäste för en tunn lina för att förhindra tapp vid paddling.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.