Vattentäta cykelväskor - Vaude?

Jaså minsann! Du måste de vara rymligare än de ser ut. Jättebra.

Jag packar om matvarorna i en blå IKEA-kasse när jag kommer hem. Det funkar det med. I början släpade jag upp cykelväskorna (3 tr utan hiss), men dels är de svåra att bära då jag är kort i rocken och sen blev de ju stående inne och tog plats.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
För den händelse att någon annan hittar tråden under letande efter köpråd, så slänger jag in att även jag köpt Vaude AquaBack Plus nu i sommar och är klart nöjd hittills. Tiden får utvisa hur slitstarka de är, men funktionaliteten inklusive rullstängningen känns bra. Enkel tillpassning och montering även om det blev litet tight med bakre fästena på min cykel, pakethållarens spännbygel kan inte vara helt nere utan hålls uppe några cm av väskkrokarna. Det är lätt, kanske för lätt, att lyfta av väskorna från cykeln men för mitt ändamål (semestertouring) är det ingen stor nackdel eftersom jag sällan lämnar cykel och packning utom synhåll ändå. Jag ångrar inte att jag valde Plus-modellen med ytterfickor, väldigt praktiskt. Och även jag valde gula, för synlighetens skull.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips