Vattenflaska på 1,5 liter?

I USA finns en modell som heter Nalgene Silo som är på 1,42 liter (48 fluid oz) och stor öppning. Har dock aldrig sett större Nalgene flsakor än 1 liter i Sverige.
1,5 liter PET flaskor finns ju g´hur många som helst, men dock inte med stor öppning.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Storleken har betydelse

Tjenare, är ute efter en stor "vatten"flaska typ som denna http://www.activeoutfit.se/sv/nalgene-vattenflaska/2541-nalgene-wm-everyday-1l-vattenflaska.html men skulle vilja ha en som är något större. närmare 1,5L och som har en stor öppning, jag har sökt runt lite men hittar inga i sverige, så tänkte kolla med er om ni har sett en sån här flaska jag är ute efter :)
ska ha den i bilen när jag jobbar, så den ska inte ut på tur ;)

I bilen har jag en dunk om jag vill ha större vattenmängd med mig. Fattar inte varför du måste ha så stor flaska. Flera mindre måste vara smidigare, mer hygieniskt osv.

jag ska ha med mig smothes :p har med mig massa till frukost :D den hamnar på strax över 1L så får kanske bli 2 1L istället, blir nog lättare än att beställa från något annat land eftersom den inte verkar finnas i sverige :/ men men det blir nog bra tillslut :)

Vintrar brukar ju återkomma med med nån sorts regelbundenhet, så ett underställ lär ändå behövas förr eller senare. Vet inte om det är till nån hjälp egentligen, men Intersport sålde underställ som var packade i en Nalgene-liknande flaska tidigare som låg på ca 1,4 l.

Vintrar brukar ju återkomma med med nån sorts regelbundenhet, så ett underställ lär ändå behövas förr eller senare. Vet inte om det är till nån hjälp egentligen, men Intersport sålde underställ som var packade i en Nalgene-liknande flaska tidigare som låg på ca 1,4 l.

Om det inte är flaskor gjorda för dryck så finns det nog risk för PBA och annat skit.

När jag var på ICA och handlade mat så hade som Brämhults juice i en plastflaska på 1.5 liter

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips