Vattenflaska på 1,5 liter?

I USA finns en modell som heter Nalgene Silo som är på 1,42 liter (48 fluid oz) och stor öppning. Har dock aldrig sett större Nalgene flsakor än 1 liter i Sverige.
1,5 liter PET flaskor finns ju g´hur många som helst, men dock inte med stor öppning.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Storleken har betydelse

Tjenare, är ute efter en stor "vatten"flaska typ som denna http://www.activeoutfit.se/sv/nalgene-vattenflaska/2541-nalgene-wm-everyday-1l-vattenflaska.html men skulle vilja ha en som är något större. närmare 1,5L och som har en stor öppning, jag har sökt runt lite men hittar inga i sverige, så tänkte kolla med er om ni har sett en sån här flaska jag är ute efter :)
ska ha den i bilen när jag jobbar, så den ska inte ut på tur ;)

I bilen har jag en dunk om jag vill ha större vattenmängd med mig. Fattar inte varför du måste ha så stor flaska. Flera mindre måste vara smidigare, mer hygieniskt osv.

jag ska ha med mig smothes :p har med mig massa till frukost :D den hamnar på strax över 1L så får kanske bli 2 1L istället, blir nog lättare än att beställa från något annat land eftersom den inte verkar finnas i sverige :/ men men det blir nog bra tillslut :)

Vintrar brukar ju återkomma med med nån sorts regelbundenhet, så ett underställ lär ändå behövas förr eller senare. Vet inte om det är till nån hjälp egentligen, men Intersport sålde underställ som var packade i en Nalgene-liknande flaska tidigare som låg på ca 1,4 l.

Vintrar brukar ju återkomma med med nån sorts regelbundenhet, så ett underställ lär ändå behövas förr eller senare. Vet inte om det är till nån hjälp egentligen, men Intersport sålde underställ som var packade i en Nalgene-liknande flaska tidigare som låg på ca 1,4 l.

Om det inte är flaskor gjorda för dryck så finns det nog risk för PBA och annat skit.

När jag var på ICA och handlade mat så hade som Brämhults juice i en plastflaska på 1.5 liter

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips