Träna för att vandra

Tror tyvärr att du har rätt. Men vad gör då den som betraktar bröd och öl som livets goda?

Man vänjer sig av med det rätt snabbt. Jag här ätit så i snart 20 år och är inte längre lika rabiat som i början. Jag äter vad som finns när det bjuds numera. Och visst dricker jag öl ibland. Har man ingen speciall intolerans och inte är no-carbare utan bara low-carbare så klarar man sig fint om man undviker det dåliga till vardags. Man i början är det nog klokt för de flesta att vara ganska hårda, så man kommer bort från gamla vanor.

Hemmavid äter jag potatis, men inte bröd. Man får meka ihop det som det passar en själv. När jag började försökte jag hålla mig runt 50 g kolhydrater per dag. Det får rum förvånandsvärt mycket bara man skippar bröd och socker. Socker har jag aldrig konsumerat i nån högre grad, gillar inte godis och läsk och är inget för fikabröd heller - utom gräddtårta och raberberpaj, typ.. Så för mig var det i princip brödet som rök. Och pasta, men det åt jag rätt sällan. Jo, jag slutade överkonsumera mjölk också.

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har också dragit ner på kolhydrater för att gå ner de senaste 3 årens uppgång, tog 2 månader. Det ger anmärkningsvärd stor effekt och finns fler fördelar än nackdelar. Man blir piggare, lättare och tappar sötsuget när blodsockret och insulinet sjunker till balanserade nivåer. Jag saknar varken pasta, pizza eller pommes. Ibland äter jag några bitar naturgodis , men det är nog allt.Chips och vanligt godis har jag inte köpt på ett halvår.
Bäst effekt ger att hålla sig till max 10 gram kolhydrater per dag. Det motsvarar en knäckebrödsskiva ungefär. Men man måste inte va så strikt, men går snabbare om man är det.

Nackdelar är att magen kan strejka när man byter diet, och lite dyrare också tror jag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips