Jag har skrivit en artikel om en vandring med lätt packning och packraft här på Fjäderlätt. Den kommer att följas upp av ytterligare artiklar om ett hemsytt tarptält och annan utrustning jag använde.
Jörgen
Jörgen
Jag har skrivit en artikel om en vandring med lätt packning och packraft här på Fjäderlätt. Den kommer att följas upp av ytterligare artiklar om ett hemsytt tarptält och annan utrustning jag använde.
Jörgen
en redogörelse från den turen Jörgen. Låter och ser ut som en mycket givande färd.
Kände du otrygghet i att vara så ensam? Förstår att du hade lite för kort med tid.
Något annat du skulle ändra på om du skulle göra om turen?
Thure
låter ju intressant, hade du en bra och enkel lösning på myggskydd i detta också?
/Tobias
"no frost at night but around 4-5 C and an insistent wind day and night. So I was never in any danger and not even freezing, just close to being uncomfortable a lot of the time. Bottom line: The gear worked well and kept me in good working order."
På gränsen redan i det vädret som inte på något sätt var extremt. Hur hade det varit med 0gradigt och regn och lite mer vind under ett par dagar? Inget orealistiskt väder i augusti.
Hade du inte en huvudkudde på 25 gram på vinterturen? Varför byta till bag-in-box varianten? Jag köpte några sådan där lätta kuddar (hur billiga som helst). Jag blev lite fascinerad av ventilkonstruktionen. Hur fungerade de i praktiken, de kändes lite ömtåliga.
Det är väl inget att fundera på med så lite gasåtgång som du hade, men efter sommarens tur kommer jag aldrig att lämna grytmysaren hemma. Under 50 gram grytmysare eller 1-2 extra 220 gramsburkar, lätt val ( ).
Kul läsning
Peter