Vaddering till smalt midjebälte?

Någon som vet om man kan köpa vaddering att trä på smalt midjebälte, så att midjebältet både avlastar och känns bättre?

Har en bra dagryggsäck som jag vill ska kännas skön och avlasta bättre när jag bär tungt en längre sträcka.

Prova att tillverka av liggunderlag. Går att silvertejpa ihop.
Tack för svar. Ja, det går ju bra att snabbt få till. Vet inte hur bra de skulle sitta dock. Jag tänkte att det kanske säljs färdiga bra sådan med ficka m.m. på som man kan trä på vid behov. Har dock letat men inte hittat några på nätet.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Ett löjligt dyrt alternativ kanske.
Jag har såna här på en säck med smala axelremmar.
(Men då motiverade jag priset för mig själv med att det möjliggjorde fastsättning av telefonficka och slang från vätskesystem också..)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips