Vaddering till smalt midjebälte?

Någon som vet om man kan köpa vaddering att trä på smalt midjebälte, så att midjebältet både avlastar och känns bättre?

Har en bra dagryggsäck som jag vill ska kännas skön och avlasta bättre när jag bär tungt en längre sträcka.

Prova att tillverka av liggunderlag. Går att silvertejpa ihop.
Tack för svar. Ja, det går ju bra att snabbt få till. Vet inte hur bra de skulle sitta dock. Jag tänkte att det kanske säljs färdiga bra sådan med ficka m.m. på som man kan trä på vid behov. Har dock letat men inte hittat några på nätet.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ett löjligt dyrt alternativ kanske.
Jag har såna här på en säck med smala axelremmar.
(Men då motiverade jag priset för mig själv med att det möjliggjorde fastsättning av telefonficka och slang från vätskesystem också..)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.