Vad tränar ni istället för paddling?

Monteringen begränsar förstås användningsområdet men två moment blir det.
Jag häver mig långsamt rätt upp (med händerna inåt) så hakan hamnar ovanför trapetsen. Så sänker jag mig långsamt ner igen. Detta gör jag så många gånger jag orkar.
Jag lyfter långsamt benen till horisontellt läge fram och tillbaka utan att böja knäna . Återigen så många gånger jag orkar. Båda momenten gör jag tre gånger med en kort paus emellan. Detsamma gäller armhävningarna

Aha - det är det däär du kallar trapets :)
Ok nu blev det lite klarare. I min värld är en trapets en gunga med en rund stång att sitta på. Det hade varit mycket mer intressant om det hade varit en sådan.

Lycka till med träningen!

Runes stång brukar kallas hävräck eller chinsstång.

Chins gör man normalt med handryggen mot ansiktet, tar bra på ryggen. Med handflatan mot ansiktet tar biceps över en stor del av dragjobbet varför ryggen inte blir fullt lika tränad.

Den andra övningen, hängande benlyft är bra för magen. :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för upplysningarna. "Trapets" är ju en vanligt förekommande benämning i handeln på stången jag använder.

En gunga hemma med stång att sitta på låter trevligt. Om än något obekvämt ;-)

Aha - det är det däär du kallar trapets :)
Ok nu blev det lite klarare. I min värld är en trapets en gunga med en rund stång att sitta på. Det hade varit mycket mer intressant om det hade varit en sådan.

Lycka till med träningen!

Det låter som om man borde närvara på fredagsträningen framöver. Du kan väl utarbeta ett enkelt trapetsträningsprogram? Jag lovar att komma, om så bara för instruktionerna! :)

Det låter som om man borde närvara på fredagsträningen framöver. Du kan väl utarbeta ett enkelt trapetsträningsprogram? Jag lovar att komma, om så bara för instruktionerna! :)

Och om inte du inte gillar Vickans trapets så är det ok att hänga på vanliga "Chins paradise" - en 15-20 borde väl en ung man i din ålder klara utan problem. Och skulle du göra det så får vi väl hänga på dig lite vikter tills du blir lugn och fin igen.. ;)
/ Ulf

Och om inte du inte gillar Vickans trapets så är det ok att hänga på vanliga "Chins paradise" - en 15-20 borde väl en ung man i din ålder klara utan problem. Och skulle du göra det så får vi väl hänga på dig lite vikter tills du blir lugn och fin igen.. ;)
/ Ulf

Nu gled vi lite väl långt utanför mitt kompetensområde. Blev tvungen att googla lite... Lugn och fin med "multiple chins" verkar inte dumt det heller.
1493706619_c3ec97d428.jpg

Du vet verkligen hur man ska sälja in saker! ;)

Vi kanske får starta en ny sektion.
MKK Trapets.. Jag tror det är Uffe som håller i träningen iklädd rosa trikåer. Kommer bli en storsäljare ;). Kanske kommer vi rent av kunna köpa in värsta kajakdragarfordonet (som dessutom är gräsligt miljövänligt).

När drar det igång?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips