Ullfrotté från olika tillverkare...
- Trådstartare joask202
- Start datum
Strykarräven; sa:Försvarets ullfrottéjacka (tror det är kring 60% ylle i den) är riktigt skön och den håller länge,
OK, visste inte att det också var "riktiga" Ullfrotté. På Söders Överskottslager (http://www.militart.se/) hittar du den beg för 150 pix, ännu mer prisvärt... Mina var i gott skick när de kom. Dock är stl 5 i M90-undertröjan inte stl 5 i Ullfrottéjackan, skillnaden är enorm mellan undertröja och värmetröja.Nordesjö; sa:Jag köpte en sprillans till hustrun för 300 eller nåt sånt i Visby (Recon har den för 775 och Ullfrottés rek butikspris är 850).
Strykarräven; sa:Jag mailade Ullfrotté för nån vecka sedan och frågade ju om de hade någon outletförsäljning av 2:a handsprodukter, men de har inte svarat. Kanske får följa upp det med ett nytt mail.
Hedin; sa:Är man ute efter Försvarets värmetröja och bor i Sthlm så finns det en bod på Kungsträdgårdens Julmarknad som säljer den för 295:-, tror den fanns i de flesta storlekar. Han har även andra (nya) militärkläder och kängor.
Är de exakt likadana vad gäller ull/syntetblandning, och form?Nordesjö; sa:Försvarets Värmetröja 90 tillverkas av Ullfrotté AB, så det är samma grejer.
Det finns olika varianter av originalet, hel eller halsdragkedja. Min ena 400-tröja består av 60 % ull, 25 % polyamid och 15 % polyester. Min andra är 70 % ull, 18 % polyamid och 12 % aramid.Strykarräven; sa:Är de exakt likadana vad gäller ull/syntetblandning, och form?Nordesjö; sa:Försvarets Värmetröja 90 tillverkas av Ullfrotté AB, så det är samma grejer.