Träning vid förkylning / halsont?

Hur är det egentligen? Får / bör man träna när man känner sig lite snuvig eller har ont i halsen?

Hur gör man annars? Jag menar, halsont (iaf på morgnarna) kan ju sitta i ett bra tag, och då lär ju allt vad kontidion och muskler heter ryka all världens väg...

för min del...

när jag har varit förkyld brukar jag bälja i mig 2-3 liter vatten innan jag lägger mig. det hjälper mig mot snuva på natten och mot halsont på morgonen. det kan ju säkert vara personligt men det funkar för mig!

man BÖR väl inte träna under själva förkylningen. men när man väl är igång efteråt tycker jag att man snarare kan "bränna ur systemet" med lite lättare kondisträning än att sitta still med den där karakteristiska rethostan som iallafall jag alltid får efter.

en sak kan tror jag dock jag kan lova dig, det ska till en ganska lång förkylning innan musklerna börjar tvina... =)

det är vad jag tror! men det finns säkert någon expert här på utsidan! det brukar det göra!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
*stön*

Sitter här på morgonen med tennisbollstjock hals... Hade antagligen feber inatt också...

Börjar så snart klättra på väggarna och käka tapeter... Hur ska man ÖVERLEVA ;) när man inte får träna?!

Har ett par nya inlines som väntar på premiärturen, löparskorna står och frustar i hallen, det är ett vrålkul pass på SATS ikväll och min hund hoppar runt och tycker att matte är vråltråkig...

Överlevnadstips?

Vila kan vara positivt

Hej

Jag förstår precis vad du menar. Det är väldigt frustrerande.

Jag försöker se det så här att viloperioder under träning kan vara bra och rekommenderas av många. Iaf en vecka med lättare träning inlagt var tredje vecka eller så för att kroppen skall återhämta sig. Låt tiden du vilar när du är förkyld bli denna vilovecka. !

För att förkorta förkylningstiden så försöker jag vila så mycket som möjligt, äta mycket och rätt kost, samt proppa i mig c-vitamin och äta naturmedel (esberitox). Det hjälper för min del.

När man sedan återupptar träningen brukar de två första passen kännas mycket tunga men sedan är man tillbaka i samma (eller kanske bättre) form än tidigare. Alltid en tröst, fast det kan känans tungt just nu.

mvh
Jan-Eric

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips