Touringmaskin

Skräp

Tidigare ägaren hade givit den rätt användningsområde - inomhusdekoration.
Behöver jag säga mer?

/Martin

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
När ni nu är inne på touringmaskin, vad rekommenderar ni om man vill köpa en bra touringcykel(av idag)mellan 10-20 lakan? Det är väl minst där man bör ligga i prisläge för att få just en "touringmaskin". Även om min crescent abisko rullar skapligt än, en bra touring är en bra allround-cykel om man nu bara har råd eller plats eller av annat skäl bara vill ha en cykel.
Minns när jag på 80-talet gick och tittade på Miyatas touringcykel i skyltfönstret hos Ljungmarks!? i Göteborg. När jag försökte pruta så fick jag till svar att det är gubbar över 50 som köper sådana och dom frågar inte efter vad det kostar. Nu är jag där själv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips