Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
tomma gastuber!
- Trådstartare skogsvakt
- Start datum
Vart gör man av sina förbrukade gastuber?
Lämna tillbaks till stället där du köpte dem. Gör alla det kanske det kommer nåt nytt så småningom, brännbara eller varför inte ätbara eller nåt?
peter
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Metallåtervinningen
Det är precis som om du slänger en vanlig sprayburk dvs metallåtervinningen.
Det är nämligen samma gas (drivgas) och tryck som en förpackning med hårstylingprodukt eller rakskum. Du behöver inte punktera flaskan utan det är bara att kasta bland metall.
http://www.ftiab.se/download/18.7260e9c111a7b00b6568000397/Sorteringsguide.pdf
Det är precis som om du slänger en vanlig sprayburk dvs metallåtervinningen.
Det är nämligen samma gas (drivgas) och tryck som en förpackning med hårstylingprodukt eller rakskum. Du behöver inte punktera flaskan utan det är bara att kasta bland metall.
http://www.ftiab.se/download/18.7260e9c111a7b00b6568000397/Sorteringsguide.pdf
Vart gör man av sina förbrukade gastuber?
Mt Everest sluttningar lär vara att populärt ställe att kasta dom på..
Tomma gasoltuber klassas som farligt avfall och sorteras därefter..
Källa? För det stämmer inte med vad jag har läst.
Här är t.ex. en gammal tråd om det hela:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?threadid=15412
Det gäller kanske för återanvändbara gasflaskor, men en punkterad engångsflaska är ju inget annat än en tom plåtburk. Jag brukar punktera och platta till dem precis som jag gör med burkar från sprayfärg och annat.
Senast ändrad:
Jepp Nermander, såg det nu. Fast jag delar med mig av det svar jag fick, om inte annat för att repetition är all kunskaps moder 
---------------------------------
Var just i kontakt per telefon med Helena på Primus. Det svar jag fick därifrån var att patronerna, eller kartuscherna som hon kallade dem, ska hanteras likt sprayflaskor. Man ska alltså se till att tömma dem ordentligt, t.ex. kan man försöka få ut det sista genom att bara sätta kartuschen på köken och öppna alla ventiler och vänta tills det inte kommer ut mer.
När behållaren väl är tom, så kan man utomhus, och under ordnade former (vilket hon underströk), punktera behållaren för att sedan lämna in den i den vanliga metallåtervinningen.
Hon hade inte hört talas om att återförsäljarna skulle behöva ta emot de tomma flaskorna. Det verkar ju ganska logiskt, för annas så skulle ju alla frisersalonger översvämmas av förbrukade hårsprayflaskor.
Mvh /Joel
---------------------------------
Var just i kontakt per telefon med Helena på Primus. Det svar jag fick därifrån var att patronerna, eller kartuscherna som hon kallade dem, ska hanteras likt sprayflaskor. Man ska alltså se till att tömma dem ordentligt, t.ex. kan man försöka få ut det sista genom att bara sätta kartuschen på köken och öppna alla ventiler och vänta tills det inte kommer ut mer.
När behållaren väl är tom, så kan man utomhus, och under ordnade former (vilket hon underströk), punktera behållaren för att sedan lämna in den i den vanliga metallåtervinningen.
Hon hade inte hört talas om att återförsäljarna skulle behöva ta emot de tomma flaskorna. Det verkar ju ganska logiskt, för annas så skulle ju alla frisersalonger översvämmas av förbrukade hårsprayflaskor.
Mvh /Joel
Liknande trådar
- Svar
- 5
- Visningar
- 2 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg