Tips på varma stövlar sökes

Som pedagog är jag ut i ur och skur. Dessutom frusen om fötterna. Har tidigare köpt billiga sorters men som endå varit kalla. Behöver några varma och hållbara. Vilka stövlar rekommenderar ni?

Nokia

Köp ett par yllefodrade Nokiastövlar och ha en tjocksocka i dessa, se till att köpa tillräckligt stora så att det finns utrymme för både en tjockare sula och tjocksockar, att du kan röra tårna och känna det luftigt är en god förutsättning för varma fötter.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ylle, ylle och ylle.

Mitt tips. Luddan Grizzly från Winter Life. De fryser du helt enkelt inte i och de går att få skräddarsydda efter foten för några hundralappar extra.

LUDDAN-GRIZZLY-sv1-e1416838255862.jpg

Vill du hellre ha gummistövlar är Nokia Naali med lös filtinnersko oslagbar.

15915148-origpic-3a2047.png_0_0_100_100_300_278_85.png

Själv använder jag Grubs neoprenstövlar. Jag använder stövlar med 8.5 mm. tjock neopren. De duger även i temp. under -5°C. De är helt vattentäta.

Kan anta baserat på trådskaparens nic att du är kvinna. Om du inte har alltför stora fötter bör det finnas massor av barnvinterskor att köpa. Jag länkade till icefighter. Men det är möjligt att du kan ha barnmodellen Viking Frost fighter. Den är inte så dyr och stor i storlekarna.

http://www.vikingfootwear.com/se/kids/thermoboots/frost-fighter

Ytterligare en fördel, tycker jag, är att den inte riktigt är lika hög som vuxenmodellen. Tyvärr har jag för stora fötter.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips