Ungefär hur gammal kan den vara tror du?Hetspris, kostade ca 15 på sin tid
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Åt var och en att samla på och bestämma värdet på.Hetspris, kostade ca 15 på sin tid
/P
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Har nu riggat för djupkylning med flytande kväve i verkstaden. Kan därmed med "gott samvete" ge mig på lite dyrare och mer "avancerade" ståltyper. Inte för att det är något fel på RWL-34 AEB-L A8 mod och 14c28n jag gör med nu, och dessa kommer ju också få njuta av lite spabehandling i -196 grader..Men ja, ni förstår
Funderar på köpa en bit m390 eller elmax till jakt/EDC. Elmax är lite segare, men i övrigt rätt lika. M390 kanske lite slittåligare.
Vad säger ni?
Funderar på köpa en bit m390 eller elmax till jakt/EDC. Elmax är lite segare, men i övrigt rätt lika. M390 kanske lite slittåligare.
Vad säger ni?
I praktiken tror jag inte att man märker någon skillnad. De små skillnader som finns kan variera i samband med värmebehandlingen.Har nu riggat för djupkylning med flytande kväve i verkstaden. Kan därmed med "gott samvete" ge mig på lite dyrare och mer "avancerade" ståltyper. Inte för att det är något fel på RWL-34 AEB-L A8 mod och 14c28n jag gör med nu, och dessa kommer ju också få njuta av lite spabehandling i -196 grader..Men ja, ni förstår
Vad säger ni?
Jag förmodar att det är i grund och botten en ”vanlig” EKA nr 125 försedd med ABUs emblem.
Här finns lite info. beträffande `ABU-kniven´. Tydligen fler tillverkare under åren.
Intressant! De har i alla fall en sak gemensam, nämligen att tillverkningen var förlagd till Eskilstuna 😄.Här finns lite info. beträffande `ABU-kniven´. Tydligen fler tillverkare under åren.
Ja säkert. På pappret och med de tester som gjorts så tror jag nog jag testar M390. Dyrast är väl bäst 
I praktiken tror jag inte att man märker någon skillnad. De små skillnader som finns kan variera i samband med värmebehandlingen.
Det får vi hoppas 😄.Dyrast är väl bäst![]()
Spännande! Vi förväntar oss en utförlig rapport 😁.På lördag blir det premiär för kryobehandling. Lite RWL-34 och 14c28n. Visa bilaga 37088
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg