Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Har nu riggat för djupkylning med flytande kväve i verkstaden. Kan därmed med "gott samvete" ge mig på lite dyrare och mer "avancerade" ståltyper. Inte för att det är något fel på RWL-34 AEB-L A8 mod och 14c28n jag gör med nu, och dessa kommer ju också få njuta av lite spabehandling i -196 grader..Men ja, ni förstår

Funderar på köpa en bit m390 eller elmax till jakt/EDC. Elmax är lite segare, men i övrigt rätt lika. M390 kanske lite slittåligare.
Vad säger ni?

Har nu riggat för djupkylning med flytande kväve i verkstaden. Kan därmed med "gott samvete" ge mig på lite dyrare och mer "avancerade" ståltyper. Inte för att det är något fel på RWL-34 AEB-L A8 mod och 14c28n jag gör med nu, och dessa kommer ju också få njuta av lite spabehandling i -196 grader..Men ja, ni förstår

Funderar på köpa en bit m390 eller elmax till jakt/EDC. Elmax är lite segare, men i övrigt rätt lika. M390 kanske lite slittåligare.
Vad säger ni?
I praktiken tror jag inte att man märker någon skillnad. De små skillnader som finns kan variera i samband med värmebehandlingen.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
På lördag blir det premiär för kryobehandling. Lite RWL-34 och 14c28n.
20210831_215912.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips