Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

En fråga. har den här P3G, cocobolo från fällkniven. Gillar stålet men är inte imponerad av skaftet. För smalt o obekvämt. Blir blåsor i handen om man använder en längre stund.Inte alls skön i handen. Vad tycker ni?
 
En fråga. har den här P3G, cocobolo från fällkniven. Gillar stålet men är inte imponerad av skaftet. För smalt o obekvämt. Blir blåsor i handen om man använder en längre stund.Inte alls skön i handen. Vad tycker ni?
Jag förstår att du har planer på att byta ut skollorna mot ett par som är lite mer biffiga, det vill säga fyller ut greppet lite bättre? ;)

~Paul~
 
Visst är det så :) Tycker det blir mycket bekvämare :)

Ja, greppet borde vara bättre på denna modell. Hoppas att du återkommer med lite bilder efter utfört arbete!

Jag använder inte mina P-knivar men inser självklart att det inte handlar om en heavy duty-modell som man kan använda i timmar i sträck.

~Paul~
 
Blev inte mycket av detta. Blev klubbad av en riktig "man flue" i fredags och turen är skjuten på framtiden. Sjukt deppigt, när man skaffat ett nytt verktyg som man vill ut och testa!

/M
Typiskt! Hur som helst så får du krya på dig!

Under tiden kan du "studera" den omdiskuterade modellen P från Fällkniven ;).
 

Bilagor

  • Min Fällkniven P, svart Micarta.jpg
    Min Fällkniven P, svart Micarta.jpg
    16.2 KB · Visningar: 512
  • Min signatur.jpg
    Min signatur.jpg
    1.4 KB · Visningar: 521
Var på genomresa i Haparanda för nån vecka sen och såg att det fanns en modell P i vitrinen och köpte den för 700 sek,ett bra pris tyckte jag
 
Tack! Modell P haren föredömlig bladform i mina ögon. Det estetiska i handtaget är så klart sekundärt, men jag har inte riktigt fallit för det. TK3(4) är ju en helt annan kniv på många sätt, men den tilltalar mig verkligen!

/M
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.