Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Handtaget har den där vanliga U-formen och godset är ca 1,3 mm tjockt. Det viker sig inte. Jag har dock inte pressat på för kung och fosterlandVerkar ju vara ett bra köp för den pengen. Hur är handtaget när man använder tången, viker det sej.Går det att få tag på den i så fall vart. Hur lång är den utfäld
Seved
Jag ropade in den på Tradera. Vet inte var man annars skulle kunna få tag i den. Har inte hittat någon annan källa.
Tången är ca 165 mm lång i utfällt läge. Tånghuvudet är 58 mm från skänklarna räknat.
~Paul~
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Grattis!
Till en knivtråd som just fyllde 100 sidor!
Till en knivtråd som just fyllde 100 sidor!
Haha, tack. Det märkte jag inte ensTill en knivtråd som just fyllde 100 sidor!
~Paul~
En intressant nyhet. Spyderco säljer f n ett rent blad i CPM M4 för lite mer än 500:- kronor, vilket nog måste anses som extremt billigt. Det här stålet är bland de absolut bästa verktygsstålen på marknaden: http://spyderco.com/catalog/details.php?product=364
~Paul~
~Paul~
Jovisst tillverkar de fastbladare. En del är klassiker som Fred Perrins Street Bowie.Ja Cpm M4 är ju bra. Brukar spyderco göra fixed kniar. Jag hänger med så dåligt på produktions knivs fronten.
Seved
~Paul~
Tyvärr hittar jag ingen bättre bild än den här från ett ryskt forum. Det finns en nyupplaga också men det är inte den som är klassisk.Aha ja du serhänger inte med alls på den fronten he he. Street bowie låter kul har du bild på den.
Seved
http://www.knifemagazine.ru/arh/files/8-26-30.pdf
Har en sådan. Numrerad
~Paul~
Ja, den passar bra i min samlingJa den såg trevlig ut. Det är snyggt med såna täta spår för tummen på ryggen. Jasså en numrerad passar bra i samlingen va.Ser inte den nya likadan ut riktigt eller.
Seved
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg