Solskyddstält för spädbarn eller andra tips?

Snart semester och vår lilla tjej är 11 veckor. Vad har ni använt när ni varit utomhus och på stranden för att skydda mot solen? Lutar åt ett solskyddstält i stil med detta: http://www.barnresebutiken.se/brands/swimpy/swimpy-soltält Finns även mindre varianter men kan ju vara skönt att komma undan själv också.

swimpy-soltalt-prod-bild.jpg

Vi har en självuppfällande variant från Swimpy. Liknande prisklass. Fördelar: Lätt, snabbt att sätta upp, lätt att få med på resa. Kommer oftast med och upp på stranden även om man inte ska stanna hela dagen. Fungerar i stort bra. Nackdelar: lite klent med plats för vuxna, lite lågt, faller ihop något vid vind. Satt bredvid en kompis familj med tält liknande det ni länkar till på stranden i veckan. De hade haft besvär med vinden på kusten, svårt att förankra. Jag tyckte de hade det något bättre med större höjd (mer skugga) och vidare öppning (bättre luftning, inte lika varmt längst in).

Lycka till!
/Mikael

OK, det blir nog det där Swimpy då det måste vara grymt mycket smidigare att slå upp, ta ner och flytta. Packbarhet verkar vara lite si och så med... Synd att inte Hilleberg har produkter i det segmentet :)

Tack för tipsen, det blir antingen Swimpy eller decathlon då jag inte vill mecka och blockera utsikten alltför mycket om man är bland annat folk. Har varit sugen på Primus själv förut men kört med min Hillebergtarp som ju funkar där man har lite plats och träd eller vandringsstav.

Primus är klart dyrare men den har kanske lite bättre kvalitet men även en myggnäts dörr. Kan ju vara skönt att kunna skydda barnet mot broms och mygg och getingar ifall man är på ställen där det behövs.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips