[Skåne] Gissa bilden!

Du är på helt rätt plats @HPT
Vi är alltså i Vellinge kommun. På skylten står det Arrie till vänster och V Kärrstorp till höger.
Den stora kullen är en av flera moränkullar i området runt Arrie friluftsområde. På just denna finns det flera fornlämningar enligt Fornsök, med namnet Harebjer.
Bollen är din.
 
Okej, tack! Din senaste bild var svår till att börja med, men med lite avståndsangivelser gick det att klura ut. Jag har för x antal år sedan faktiskt bott några kilometer därifrån, men kände inte igen platsen. :)

Då kör jag en... Vid/på vilken skånsk ås hittas följande plats (och vad är det för ställe)? Ber om ursäkt för lite sämre bildkvalitet (bilden tagen för 3-4 år sedan) den här gången.
DSC_0045 (1).JPG
 
Senast ändrad:
Det är möjligt att det numera växer en och annan svamp där inne. Men inget organiserat, eller till försäljning, så vitt jag vet. Det är ursprungligen en annan typ av anläggning, på en annan ås.

Nej, bildgoogling i en sådan här tråd känns som AI-användning för att skriva ett skolarbete. Oklart vem man egentligen lurar. (n) Jag gillar verkligen det här detektivarbete och lägger förmodligen oskäligt mycket tid här och på liknande saker. Får skylla på att informationssökning är en del av mitt arbete (bibliotekarie). 📑🔍
 
Senast ändrad:
Du har rätt när det gäller typen av anläggning, men det är fortfarande fel ås.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.