[Skåne] Gissa bilden!

😁 Håller med om att bilden inte var lätt men vi löste det till slut. ✨️

Jag gissar att trädet kallas vresbok och att du kör/vandrar längs Trollskogsvägen i Prästaskogens NR utanför Torna Hällestad.

Helt rätt, Anna! Det klarade du galant. Vägens namn är rätt och placeringen är ganska nära samhället Torna Hällestad. Möjligen är det också innanför reservatsgränsen, jag är inte helt säker. Det finns som sagt många exemplar i området, faktiskt det största beståndet i Europa, läser jag. Lustigt nog är det samma art av bok som den vanliga som är hög och rak.

Då är bollen över till dig igen.

Vilket är vattnet?

Bilagor

• DSC_0014.jpg
    DSC_0014.jpg
    1.2 MB · Visningar: 194

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det finns många områden i Skåne som ser ut ungefär så här, med en liten bäck genom skogen. Jag tycker mig se raka bokar i bakgrunden och med tanke på den nakna marken så är nog bilden tagen i en bokskog någonstans. Med en äng eller betesmark bredvid.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.