[Skåne] Gissa bilden!

Det skulle kunna vara Fyledalen (även om det inte ser riktigt typiskt ut på fotot). Och Fyledalen ska vara känd för en viss fladdermusart.

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!
Underbart @fowwe! 🙌 Helt rätt! 🥳 Enligt mig ett underskattat område som är mycket fint att vandra i oavsett årstid. Förutom alla grodor, lever där (också 🙃) mängder av vildsvin. Tips för den som aldrig har kommit nära detta djur.

Nu ser vi framemot en ny spännande bild. ☀️

Anna, det var ingen lätt uppgift du gav oss, men det betydde att jag fick forska lite. Här kommer min bild med frågor som kanske är enklare.
* Extrafråga: Vad är detta för slags träd?
* Huvudfråga, det är den som avgör: Var någonstans står de? (I närheten finns många fler av samma sort så det räcker att ange vilken väg det är.)

IMGP5588_1800.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.