[Skåne] Gissa bilden!

Jag tycker att det är mysigt där själv :)

Jag hoppas verkligen inte att jag dör härnäst... 😅

Jag har dock inga bilder från mina skåneturer tyvärr, så någon annan får äran att lägga in nästa bild.
Oj då, ledsen för felstavningen. Det vore ju verkligen synd om du gick och dog. 🤗 Men om ingen tar nästa bild, så dör kanske tråden ut!?
 
Senast ändrad:
Jag kör en ny bild.
Var är vi?
Vad finns precis till höger om vägens ände i bild?
Vad finns i vänterkant vid vägens ände?
Även om den kan vara klurig så väntar jag med ledtrådar.

/Patrik
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    5.9 MB · Visningar: 143
Är det din bild, eller har du klippt den från Google maps? Undrar helt enkelt om platsen är dokumenterad där!?
Det är min egen, tagen i lördags med mobilkameran.
Kollade nu, platsen har ingen "egen markering" på google maps, det är inga direkta sevärdheter som sådana jag frågar efter.

/Patrik
 
Södra Gränsvägen!? :)
Du är väldigt nära, det är Rinkaby skjutfält och dess södra gräns. Vi är på den namnlösa vägen norr om Bockvägen, den som går från parkeringen till havet. Till höger i bild skymtar det hus som militären använder för att övervaka havet vid skjutningar, samt precis höger om detta hus, utanför fältgränsen på stranden finns ett sjömärke/fyr (Rinkaby S) med färgsektorer.
Precis till vänster om vägen finns dass och en fiskebod.
Längre vänsterut (norrut, in på skjutfältet), finns strand där hundar är tillåtna/hundbad.
Fårbäck är ett stugområden precis utanför skjutfältets norra gräns ("andra kanten"), men långt vänster utom bild.

Respektera skjutfältets avlysningar, noterar t ex helgen v 37 (nu i september):

I lördags 18 grader i vattnet vilket är mycket varmt för att vara Åhus/Rinkaby och detta i september. Pålandsvind och sol ger varmt vatten men en halvdag frånlandsvind ger i bästa fall omkring 15 i badtemp.

För den som vill veta badtemp i förväg:

@HPT: Ser fram emot ny bild från dig!

/Patrik
 

Bilagor

  • RinkabyS.JPG
    RinkabyS.JPG
    92 KB · Visningar: 124
Den var klurig. Men jag har cyklat där en del på senare tid och kände därför igen skogstypen. Lördag var ju en fantastisk dag. Fint att det var badbart även i Åhustrakten. Jag badade i Karlshamn/Kollevik. Uppskattar det till 15-16 grader där och då.

Då tar jag över stafettpinnen med ett mer urbant motiv än vanligt. Var är bilden tagen?

Visa bilaga R0001821 (1).JPG

Red. Märkligt, får inte till förhandsvisning av bilden trots att jag gör som jag brukar.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.