Rei.com???

Bra

REI är en kooperativ kedja som "alltid" funnits.

Mycket bra firma enligt mina erfarenheter.

Tyvärr så finns det en del skyddstullar till EU och Sverige från USA för viss friluftsutrustning speciellt kläder vilket kan ställa till det när man skickar per post. Ovanpå tullen debiteras sedan moms så prispåslagen kan bli mer än 50%.

Bäst är att låta någon bekant eller släktning göra beställningen till adress i USA och ordna transporten på annat sätt.

Thure
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Re: Bra

thureb; sa:
REI är en kooperativ kedja som "alltid" funnits.

Mycket bra firma enligt mina erfarenheter.

Tyvärr så finns det en del skyddstullar till EU och Sverige från USA för viss friluftsutrustning speciellt kläder vilket kan ställa till det när man skickar per post. Ovanpå tullen debiteras sedan moms så prispåslagen kan bli mer än 50%.

Bäst är att låta någon bekant eller släktning göra beställningen till adress i USA och ordna transporten på annat sätt.

Thure

Tack för ett snabbt svar.
Just nu så såg jag att pengarna försvann från kontot.

Jag har beställt ett tält ett jetboil och en leatherman och jag kommer tjäna runt 1700 sek när alla kostnader är betalda.

MVH
Krister
 
Enkelt

Jag har nu förstått att REI försökte kontakta banken den 6 Juni då den var stängd.
Detta pga att jag hade ett bank-kort, ej kreditkort.
Men när de väl fått sina pengar tog det mindre än en vecka innan prylarna var i Sverige.
så fort jag hade betalt tull och skatt så kom prylarna levererade hem med bud enkelt och framförallt snabbt.

Kan rekomendera REI perfekt ställe att handla från.

MVH
Krister
 
Vem är det som står för leveransen inom sverige? Är det posten eller någe privat bolag som kör den till dörren? Man brukar ju slippa tull om det är DHL eller dyligt som levererar.

//Jonas
 
Norge??

Jag bor för tillfället i norge och har hört att man slipper betala tull mellan USA-Norge. Nån som vet om detta stämmer??
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
KamratJonas; sa:
Vem är det som står för leveransen inom sverige? Är det posten eller någe privat bolag som kör den till dörren? Man brukar ju slippa tull om det är DHL eller dyligt som levererar.

//Jonas

Mina saker kom med FedEx International.
MVH Krister
 
Re: Enkelt

kim1; sa:
Jag har nu förstått att REI försökte kontakta banken den 6 Juni då den var stängd.
Detta pga att jag hade ett bank-kort, ej kreditkort.
Men när de väl fått sina pengar tog det mindre än en vecka innan prylarna var i Sverige.
så fort jag hade betalt tull och skatt så kom prylarna levererade hem med bud enkelt och framförallt snabbt.

Kan rekomendera REI perfekt ställe att handla från.

MVH
Krister
Vad gick kalaset på, dvs hur stort blev tull-/fraktpåslaget? Är själv sugen på att beställa snarast.

/A.
 
rei til norge

jag har fått varer tillsendt från rei till norge 2 ggr. den ene gången fikk jag betala tull som kom på ca 25 % av værdet på det som jag kjøpt. den andra gången var det gratis med tull. kan vara ett mistag eller så tyckte vel de (tullen) att det var før mycket papersarbete før så lite.

bæsta gången var nær jag bæstelde varer och hæmnta dem i anchorage. full klippklættring utrustning i handbaggaget på flyget. snakka om att metalldetektorn blev koko!!! nær baggaget skulle kontrolleras av den snælla damen som var typ 160 høg och vægde kanskje 50 kg hadde hun problem med och lyfta opp sæcken på bordet. 25 kilo utrustning, telemarksstøvlar, kamera osv osv. men hun var lite intreserad av och børja med klættring så det gikk bra tilltross før vikten av baggage. man skall ha tur.

robert
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.