Pris för min sovsäck?

Behöver du pengarna, eller ska du köpa en annan säck och vill bara göra dig av med en säck som du inte använder, och att hellre någon annan får nytta av den?

Jag har gjort en del mindre lyckade köp på olika saker, och hellre än att saker bara ligger hemma och tar plats och dåligt samvete, brukar jag försöka röja och sälja undan emellanåt. Numera försöker jag sälja ganska billigt, tycker jag. I början var jag lite ovan och tittade mycket på nypriset. Kan kanske vara ett bra alternativ för någon som är mindre petig, eller vill skaffa billiga grejor och prova, brukar jag numera tänka.

Gissar att det är svårt att få ut mycket mer än, hm, kanske 800-1200 för din sovsäck om den kostat 2500 som ny och nu är några år och inte finns exakt likadan att köpa längre, det är ju en pryl som är ganska personlig och dessutom kan tappa i funktion om den blivit smutsig, och även om den blivit tvättad. Osäkert med en begad hur skicket är, skulle jag som presumtiv köpare tänka. Och glädjen för många att vara "den som packar upp" prylen efter att ha kollat runt och slutgiltigt valt det man tror är bäst, är ju värt en slant bara det för många av oss.

Men jag vill inte vara för negativ, självklart kan du ha tur och hitta någon som betalar bra, skulle nästan gissa på att Blocket kan vara bättre än utsidan.se ibland för att få ut mer betalt för vissa friluftsprylar. Och med rätt tajming för säsongen för prylen blir det ju också bättre säljläge!

Fundera på redan i annonsen om hur du säljer den, "mellan 4 ögon", inklusive eller exklusive frakt till köparen, "i befintligt skick"/inget återköp etc. Och bilder i annonsen är bra!
 
De var görfina råd du fick. Sovsäckar brukar bli lättare att sälja om de är nytvättade och luktar gott.
800-1200 låter sannorlikt beroende på skick, nytvättad!
go tur
 
De råd du redan fått är bra. En sovsäck är lite mer personlig då man har den runt kroppen än ex ett tält mm vilket påverkar andrahandsvärdet negativt. 600CUIN dun är dessutom en billigare dunblandning.
Är den ren, hel och snygg kan du nog få 800-1000kr för den, kanske någon ytterligare hundralapp om du hittar en köpare som speciellt värdesätter det vattenresistentare yttertyget.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
outdoorguy Bästa boendet i skogen till vettigt pris Bo och sova 30
kmsellin Bästa vintersäcken till vettigt pris? Bo och sova 24
Hagge17 Enmanstält (och liggunderlag) till bra pris. Bo och sova 34
Per.w Pris på äldre tält? Bo och sova 5
athlech Kamin till tält, Vettigt Pris? Bo och sova 6
bjolletz Pris för begagnat Hilleberg Nammatj 3 Bo och sova 5
Elvah Vikt-värme-pris: den optimala sovsäcken Bo och sova 17
Soffgrupp Självstadgande tält till rimligt pris Bo och sova 0
pelka litet tält till bra pris?? Bo och sova 24
helper TÄLT helsport ringstig 2 pris? Bo och sova 3
Hans Linde pris på VE25 Bo och sova 1
sweboss Bästa pris på Genius 23 Bo och sova 1
petho Lättburen lagom varm sovsäck till bra pris? Bo och sova 5
Mediumviktsvandraren Hur reparera min Thermarest Uberlite? Bo och sova 9
vandrafjäll Galet loppisfynd av min fru 🙂 Stor vintersovsäck med dunfyllning Bo och sova 20
vandrafjäll Någon som vet vilken sovsäck min fru fyndade på loppis Bo och sova 17
behedwin Vad tror ni om min nya upphängning till hängmattan? Bo och sova 21
maximm Fungerar dessa sovsäckar för att min familj ska sova skönt om natten? Bo och sova 1
Cryfish Sovsäck till min fru Bo och sova 0
moa_k40 Vilken sovsäck att kombinera med egen min -3 till vinter? Bo och sova 35
Glännman Min nya sovplats Bo och sova 7
Damberg Tält för mig och min hund? Bo och sova 11
Tomas J Vilken komforttemp. har min gamla Haglöfs Camplite? Bo och sova 8
Pukan Min pappa är lite... Bo och sova 16
gost Hur förvarar jag min sovsäck? Bo och sova 4
mattiasland Hur motiverar jag min sambo? Bo och sova 14
1234 Hur förvarar jag bäst min sovsäck ? Bo och sova 2
Maxplosive Reinventing the sovsäck... Bo och sova 1
Vandringsstav Järnnätter och sovsäck Bo och sova 46
JannicaBonn Fråga till alla sovsäcksexperter Bo och sova 2
Mike92 Söker ny sovsäck efter Haglöfs Spacelite -1. Bo och sova 5
s4ph1r3 Förvara sovsäck i källaren Bo och sova 13
paddlaruppåner Sovsäck Sydvang erfarenheter sökes Bo och sova 3
såg Sovsäck minus 5 comfort. september ocktober Bo och sova 4
vandrariskogen Sovsäck som kan användas för +10 grader och -5 grader? Budget ca 800kr. Bo och sova 13
fredrik.lillbacka Undvika att få blöt sovsäck Bo och sova 3
Wasa01 Erfarenhet av Urbergs 2 season sovsäck Bo och sova 2
HanSolo Sovsäck - vilka kan komprimeras mest? Bo och sova 16
jonash75 Vilken sovsäck behövs för vårvintertältning i tipi med kamin Bo och sova 6
Tomppen Ny sovsäck, svårt att bestämma temperatur Bo och sova 6
Friluftsknutten Dags att uppgradera utrustning! (tält + sovsäck) Bo och sova 7
chala Sovsäck för -30ºC och lägre! Bo och sova 14
hsp Tvätta sovsäck runt huvudet Bo och sova 16
petersundqvist Sovsäck Denver Redstar Bo och sova 3
Joell Kompressionspåse till marmot hydrogen sovsäck Bo och sova 12
Rådfrågar Mått? Bo och sova 3
Erker Råd om ny sovsäck i fjällen Bo och sova 53
WilliamGurebo Tlimit för sovsäck i fjällen? Bo och sova 6
kmsellin Vilken temp tror ni denna kombo av sovsäck klarar? Bo och sova 14
bluePeter18 Tips för hopkopplingsbar sovsäck/quilt Bo och sova 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.