Galet loppisfynd av min fru 🙂 Stor vintersovsäck med dunfyllning

Grattis till ett verkligt fynd. Sovsäcken ser ut att vara i riktigt fint skick och loggan på fodralet indikerar att säcken är av senare datum.
Faktabladet från Caravan (1993) säger lägsta temperatur -35, bekväm temp område +10-(-18). Max kroppslängd 200cm, vikt 2000g
 
Senast ändrad:
Hejsan,

Jo man kan göra riktiga fynd på loppis om man bara har lite koll på vad det är man köper. Är ju inte så många som tältar på vintern.

Har själv nästan samma säck. Vill dock minnas att fyllningen i min är 95% dun + 5% fjäder. Köpte den för typ 27 år sedan och det är fortfarande mitt förstaval om det ska blir riktigt kallt. Mycket bekväm och varm sovsäck!

/ Stefan
 
Bifogad fil visar Caravans sovsäckar från 1993 års katalog som jag sparat i en pärm. Just dessa år introducerade även Caravan sitt "super down" vilket innebar att de silikonbehandlade dunet för att bättre klara fukt, så det är inte omöjligt att det är just detta du har i denna säck.
 

Bilagor

  • Caravan Sovsäckar-93.pdf
    228.8 KB · Visningar: 108
Senast ändrad:
Bifogad fil visar Caravans sovsäckar från 1993 års katalog som jag sparat i en pärm. Just dessa år introducerade även Caravan sitt "super down" vilket innebar att de silikonbehandlade dunet för att bättre klara fukt, så det är inte omöjligt att det är just detta du har i denna säck.
Tackar, ska genast läsa🙂
 
Grattis. Kan var bra att ha till vintern om dom stänger av elen/fjärrvärmen

Det fanns flera Caravan Artic versioner med olika fyllning och olika färg. Väger den 1600 g är den förmodligen marinblå utvändigt och röd invändigt. Är den marinblå både utvändigt och invändigt är det en annan årsmodell som skulle väga ca 1700 g.

Sedan fanns det något år om jag läser rätt Caravan Artic som var röd utvändigt och ska väga ca 2000g och en den isblå skulle väga 2300 g.

Men inget av dessa fäger stämmer med min gamla broschyr (Marinble år mycet mörkare än den på trädskaparen bilder


Källa: diverse gamla Caravan broschyrer.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.