Galet loppisfynd av min fru 🙂 Stor vintersovsĂ€ck med dunfyllning

NÄgon som vet nÄgot om sovsÀcken min fru fyndade pÄ loppisar idag. Det Àr en Caravan Arctic, vÀger ca 2309-2400 gram, fyllnadsvikt 1400g 90/10 dun/fjÀdrar.
se bilder
20220906_185752.jpg
20220906_185436.jpg
20220906_190204.jpg
20220906_185534.jpg
20220906_185508.jpg
20220906_185423.jpg
20220906_185413.jpg

LĂ€stips

MÄnadens frÄga: VÀrmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tĂ€nker du om höga temperaturer vĂ€ntar under din planerade lĂ„ngtur: genomför vandringen, planerar om – eller stĂ€ller in?

RyggsĂ€cken för lĂ„nga fjĂ€llturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro Àr byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terrÀng. Slitstark, bekvÀm och genomtÀnkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio Ă€ventyr lĂ€ngs Norges dolda pĂ€rla

Helgelandskusten rÀknas till vÀrldens frÀmsta destinationer för havskajak. HÀr Àr tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration frÄn Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrÄdar som fÄr oss att lÀngta efter att fÀrdas fram pÄ vattenytan.
Grattis till ett verkligt fynd. SovsÀcken ser ut att vara i riktigt fint skick och loggan pÄ fodralet indikerar att sÀcken Àr av senare datum.
Faktabladet frÄn Caravan (1993) sÀger lÀgsta temperatur -35, bekvÀm temp omrÄde +10-(-18). Max kroppslÀngd 200cm, vikt 2000g

Senast Àndrad:
Hejsan,

Jo man kan göra riktiga fynd pĂ„ loppis om man bara har lite koll pĂ„ vad det Ă€r man köper. Är ju inte sĂ„ mĂ„nga som tĂ€ltar pĂ„ vintern.

Har sjÀlv nÀstan samma sÀck. Vill dock minnas att fyllningen i min Àr 95% dun + 5% fjÀder. Köpte den för typ 27 Är sedan och det Àr fortfarande mitt förstaval om det ska blir riktigt kallt. Mycket bekvÀm och varm sovsÀck!

/ Stefan

Bifogad fil visar Caravans sovsÀckar frÄn 1993 Ärs katalog som jag sparat i en pÀrm. Just dessa Är introducerade Àven Caravan sitt "super down" vilket innebar att de silikonbehandlade dunet för att bÀttre klara fukt, sÄ det Àr inte omöjligt att det Àr just detta du har i denna sÀck.

Bilagor

• Caravan SovsĂ€ckar-93.pdf
    228.8 KB · Visningar: 241
Senast Àndrad:
Bifogad fil visar Caravans sovsÀckar frÄn 1993 Ärs katalog som jag sparat i en pÀrm. Just dessa Är introducerade Àven Caravan sitt "super down" vilket innebar att de silikonbehandlade dunet för att bÀttre klara fukt, sÄ det Àr inte omöjligt att det Àr just detta du har i denna sÀck.
Tackar, ska genast lĂ€sa🙂

Grattis. Kan var bra att ha till vintern om dom stÀnger av elen/fjÀrrvÀrmen

Det fanns flera Caravan Artic versioner med olika fyllning och olika fĂ€rg. VĂ€ger den 1600 g Ă€r den förmodligen marinblĂ„ utvĂ€ndigt och röd invĂ€ndigt. Är den marinblĂ„ bĂ„de utvĂ€ndigt och invĂ€ndigt Ă€r det en annan Ă„rsmodell som skulle vĂ€ga ca 1700 g.

Sedan fanns det nÄgot Är om jag lÀser rÀtt Caravan Artic som var röd utvÀndigt och ska vÀga ca 2000g och en den isblÄ skulle vÀga 2300 g.

Men inget av dessa fÀger stÀmmer med min gamla broschyr (Marinble Är mycet mörkare Àn den pÄ trÀdskaparen bilder

KĂ€lla: diverse gamla Caravan broschyrer.

FĂ„ Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lĂ€stips
  • PopulĂ€ra trĂ„dar
  • Aktuella pristĂ€vlingar
  • Direkt i din inkorg

LĂ€stips