Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bästa vintersäcken till vettigt pris?
- Trådstartare kmsellin
- Start datum
Western Mountaineering Antelope eller Lynx
uthuset.nu
Roberts Makalu 700 eller 900
Marmot Lithium

Antelope MF
Rymlig mumieform, hel värmekrage, från 1050 gram, WM-rating -15. Höstsäck fö...

Roberts Makalu 700 eller 900
Marmot Lithium
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Glömde...
Klassiska liggunderlag så spelar märket ingen större roll, se bara till att det är slutna celler.
Exempelvis Bergans
www.xxl.se
Eller den klassiska RidgeRest
www.addnature.com
När det är riktigt kallt vill du ha cellgummi liggunderlaget ovanpå det uppblåsbara för extra värme.
Klassiska liggunderlag så spelar märket ingen större roll, se bara till att det är slutna celler.
Exempelvis Bergans
Bergans Sleeping Mat Extreme - Svart - Liggunderlag | XXL
Läs mer om Sleeping Mat Extreme. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
Liggunderlag - Vandring - Addnature
Shoppa Liggunderlag ✓ Allt inom Vandring ✓ Leverans hem till dörren
När det är riktigt kallt vill du ha cellgummi liggunderlaget ovanpå det uppblåsbara för extra värme.
Tack! Vad tror ni om denna då!? Dock inte impregnerat dun i den. Tror ni inte man upplever marmot Lithium trång?
www.addnature.com
Sovsäckar - Vandring - Addnature
Shoppa Sovsäckar ✓ Allt inom Vandring ✓ Leverans hem till dörren
På pappret ser Glacier bra ut och Mountain Equipment gör bra dunprodukter.
Vid -15 och en veckas användande tror jag inte du kommer uppleva någon större skillnad på behandlat/obehandlat dun. Du bör ha för vana att torka ut säcken varje morgon oavsett.
Du har inte angett dina kropps mått...
Vid -15 och en veckas användande tror jag inte du kommer uppleva någon större skillnad på behandlat/obehandlat dun. Du bör ha för vana att torka ut säcken varje morgon oavsett.
Tack! Vad tror ni om denna då!? Dock inte impregnerat dun i den. Tror ni inte man upplever marmot Lithium trång?
Sovsäckar - Vandring - Addnature
Shoppa Sovsäckar ✓ Allt inom Vandring ✓ Leverans hem till dörrenwww.addnature.com
Jag har en ME glacier expedition. Jag köpte den förra hösten och har bara hunnit sova 6 nätter i den, men som kallast var det runt -30°. Har inget negativt att säga om den än. Välsydd och bra loft.
Det är många som inte använder impregnerat dun, t ex Western Mountaineering - de menar att bra dun i sig är hydrofobt och att processen med att impregnera dunet också tar bort en del av dunets naturliga egenskaper. Tror inte man i praktiken märker någon skillnad.
Tjao! Kroppsmått är följandePå pappret ser Glacier bra ut och Mountain Equipment gör bra dunprodukter.
176cm lång(eller kort…)
76kg i vikt
Upplevde du säcken som för varm vid någon specifik temp? Alltså hur mycket plus ifrån komfort temperaturJag har en ME glacier expedition. Jag köpte den förra hösten och har bara hunnit sova 6 nätter i den, men som kallast var det runt -30°. Har inget negativt att säga om den än. Välsydd och bra loft.
Det är många som inte använder impregnerat dun, t ex Western Mountaineering - de menar att bra dun i sig är hydrofobt och att processen med att impregnera dunet också tar bort en del av dunets naturliga egenskaper. Tror inte man i praktiken märker någon skillnad.
Kan R-värdet på Bergans stämma? Låter riktigt bra.Glömde...
Exempelvis Bergans
![]()
Läs mer om Sleeping Mat Extreme. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köpwww.xxl.se
Shoppa Liggunderlag ✓ Allt inom Vandring ✓ Leverans hem till dörrenwww.addnature.com
Tittar man på bilden och läser specen så så tror jag dom har skrivit fel när det gäller tjockleken. Vikten indikerar att det kan ha ett så högt r-värde men tjockleken är nog 14 mm - inte 1,4 mm.Kan R-värdet på Bergans stämma? Låter riktigt bra.
Varför vill man ha cellplasten ovanpå det uppblåsbara?
Glömde...
Exempelvis Bergans
![]()
Läs mer om Sleeping Mat Extreme. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köpwww.xxl.se
Shoppa Liggunderlag ✓ Allt inom Vandring ✓ Leverans hem till dörrenwww.addnature.com
Liknande trådar
- Svar
- 0
- Visningar
- 2 M
- Svar
- 4
- Visningar
- 1 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar