Nytt forum: Politik

Fortsätter med Fjellforum.

Retningslinjer, kaptel 3

Ӥ10. Politikk og religion

Politikk og religion diskuteres ikke.”

Det är ju ett väldigt trevligt, väl fungerande forum. Vadå ”måste” diskutera politik i samma forum som friluftsliv? Behöver man inte alls det.
 
Enklast är väl att förbjuda alla åsiktsyttringar, oavsett om vad. Tillåter vi endast fakta så blir tonen genast mer saklig och ingen behöver drabbas av högt blodtryck. Den som postar något som är fel, dvs inte är ett faktum, stängs av,.
 
Enklast är väl att förbjuda alla åsiktsyttringar, oavsett om vad. Tillåter vi endast fakta så blir tonen genast mer saklig och ingen behöver drabbas av högt blodtryck. Den som postar något som är fel, dvs inte är ett faktum, stängs av,.

Fast det var väl en åsikt du gav utryck för nyss? Fast den var väl inte fel, bara en åsikt.
😂
God Jul
 
Enklast är väl att förbjuda alla åsiktsyttringar, oavsett om vad. Tillåter vi endast fakta så blir tonen genast mer saklig och ingen behöver drabbas av högt blodtryck. Den som postar något som är fel, dvs inte är ett faktum, stängs av,.
Nu blir det svårt på riktigt. Får man skriva att en ryggsäck är urkass eller ett fjällområde det finaste i Sverige? :unsure:

Vidare konstaterar jag att jag tydligen var politisk på Utsidan redan 2012 då jag skrev om avverkning i Änok norr om Kvikkjokk. Tror att det blev långa forumdiskussioner om det ämnet också. Så nytt är det inte men det har blivit mer det sista året märker jag. Det får inte dränka Utsidans huvudsakliga inriktning på direkt friluftsliv. God Jul!
 
Nu blir det svårt på riktigt. Får man skriva att en ryggsäck är urkass eller ett fjällområde det finaste i Sverige? :unsure:

Vidare konstaterar jag att jag tydligen var politisk på Utsidan redan 2012 då jag skrev om avverkning i Änok norr om Kvikkjokk. Tror att det blev långa forumdiskussioner om det ämnet också. Så nytt är det inte men det har blivit mer det sista året märker jag. Det får inte dränka Utsidans huvudsakliga inriktning på direkt friluftsliv. God Jul!

Sant, frågan är väl dessutom självreglerande ?

Vill folk inte ge sig in i trådar med innehåll som kan uppfattas som politiskt laddat så blir det inga inlägg och tråden vissnar och dör, sedan har man ju alltid den personliga valfriheten att inte kommentera eller följa trådar man inte gillar.
 
Där har du fel. Som så många andra. Det är därför diskussioner om politik inte funkar. #16 är bara en förolämpning, och inga argument alls för/emot några sakfrågor.
Dom flesta kan inte skilja på detta, verkar det som. :cool:
Ja, ok, jag ger mig. Ber om ursäkt. Jag hade inte läst tillräckligt många inlägg och hakade upp mig redan på # 3, som fick tråden att spåra ur rätt rejält på ett tidigt stadium, men tillfälligt.
 
Tillägger att det kan mycket väl ha varit inlägg #3 som föranledde #16 och alla dess gillanden. Det är det som gör debatt så svårt på internet, att folk använder samma jargong som i den innersta kompiskretsen, och det passar inte de flesta.
 
Intressant iakttagelser och resonemang i tråden.

Det verkar påfallande ofta vara dom som själva utser sig stå för öppenhet och tolerans är dom som inte drar sig för att nedvärdera andra och ropar på censur eller alternativt aktivt påheja sådant agerande.

Är kanske öppenheten och toleransen bara ett kuttersmycke man tar fram när det passar ?
 
Senast ändrad:

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.