Merinoull underställ?

har läst att det finns speciellt ulltvättmedel,finns det i vanliga affärer eller??

har faktiskt aldrig tänkt på det själv.

Speciellt ulltvättmedel hittar du inte överallt. Det får du oftast beställa.

Själv använder jag mig av olivtvål (som jag river) som tvättmedel.
Detta fungerar alldeles utmärkt och förstör inte ullen.
Olivtvål hittar du bland annat på Bodyshop och Åhlens.
//Peter
 
?????

Speciellt ulltvättmedel hittar du inte överallt. Det får du oftast beställa.

I vilken mataffär som helst kan du köpa y3 lr grumme tvättsåpa som används till ömtåliga material som silke, ylle & även membrankläder. Dessa funkar både för maskintvätt & handtvätt.
Det finns även andra märken, bara att läsa på förpackningarna & prova sig fram till vad som passar ens plånbok & kläder.
 
En kompis har använt ullmax väldigt länge och är riktigt nöjd. Särskild för det priset. Men jag antar att man kan ha tur och otur med allt. Tänkte i alla fall själv köpa ullmax underställ. För det priset måste man helt enkelt passa på.
 
Jag har använt Icebreaker, Delvold, Ullmax, Ullfrotté och Smartwool. Jag gillade Devold bäst. Men jag vet inte riktigt om jag tycker det är prisvärt längre. Den lilla lilla komforthöjning som ull ger är inte värt priset eller den korta livslängden. Håller på och letar billiga nätunderkläder nu, hoppas de ska vara prisvärda. Och då menar jag alltså inte det som de flesta trodde jag menade, jag vill alltså ha något liknande det brynje producerar, inga catsuits.
 

avslutad210712

Gäst
Jag har använt Icebreaker, Delvold, Ullmax, Ullfrotté och Smartwool. Jag gillade Devold bäst. Men jag vet inte riktigt om jag tycker det är prisvärt längre. Den lilla lilla komforthöjning som ull ger är inte värt priset eller den korta livslängden. Håller på och letar billiga nätunderkläder nu, hoppas de ska vara prisvärda. Och då menar jag alltså inte det som de flesta trodde jag menade, jag vill alltså ha något liknande det brynje producerar, inga catsuits.

Så du menar att mina nätkalsonger som jag har liggande hemma är menat att användas i fjällen.....
 
Har mkt goda erfarenheter av Krone, både 50/50 och merinoull. Brukar gå att köpa på tre för priset av två (Dressman). Då blir det redan låga priset än lägre. Tvättmaskin med fintvätts och skontvättprogram samt flytande tvättmedel underlättar. Form och storlekarna håller men knapp och remslitaget märks efter några veckors bruk.
Brukar ylle utom när temperaturen är flämtsamt varm.....
 
Mina första erfarenheter av ullunderställ är Dressman Janus 50/50 ull/akryl långkallingar och Everest stadium 100% ull tröja. Använder mest tröjan. Har fått förslitning på ena ärmen ytterst vid handleden. Mitt fel och inte tvättskada. Har inte märkt några problem vid tvätt. Ullunderkläder funkar väldigt bra tycker jag, synd att man inte upptäckt det tidigare. Tyvärr verkar både Stadium och Dressman höjt priset med en hundring per del så andra märken kanske är bättre för lika pengar.
 
Köpte fyra par IceBreaker boxershorts i "Pure Merino 150" inför min jorden runt resa förra året;

Helt värdelösa trots det sjukt dyra priset.

På två av dem släppte resårbandet och lossnade från kalsongen efter bara några dagar. Samtliga tappade formen helt efter att man haft dem på i en halvtimme-timme. Så till den grad att de hängde som ett sladdrigt Tarzan-höftskynke och knölade under byxorna.

Dessutom kändes de kalla och blanka när de blev lite smutsiga (äckligt att ha kalsonger i flera dagar, jag vet, men vad gör man när man luffar jorden runt och klättrar? Det var ju just därför som jag köpte dessa "specialkalsonger". För att jag visste att jag inte skulle ha möjlighet att byta så ofta.

Har sett att de har kommit med nya modeller sedan dessa kalsonger såldes och hoppas för framtida kunders skull att de är bättre vad gäller sömmar och passform mm. men för min del blir det aldrig mera IceBreaker. Tyvärr.

Nåt som däremot följde med på resan och som blev en älskad vän är min blåa Houdini Houdi, sjukt imponerande kvalitét, komfort och passform. Trots seriös misshandel under lång tid.
 
Cykling-underställ

Hej!

Jag är helt ny här på utsidan. jag har börjat cykelpendla sedan 5 månader. Jag cyklar ca 12 K enkel väg och jag håller ett bra tempo på min Nishiki cyklocross. På Cykloteket försöker de sälja på mig ett Merinounderställ till hösten/vintern. Är det ngn som har erfarenheter av att cykla i ett sånt underställ? Och är det något speciellt märke som är mkt bättre än ngt annat? Tror niu det behövs?

Vänligen

Sifrol
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
belcanto 100% merinoull i underställ? Kläder 45
AndersOleander Tvätt av underställ i merinoull Kläder 7
diwic Merinoull - yeah, right Kläder 35
macgunde Overall/onepeace i merinoull? Kläder 9
ulfhe Merinoull-kläder Kläder 21
rJohansson Hänga woolpower på galge? (Merinoull) Kläder 15
moa_k40 supertunn merinoull liner strumpa Kläder 2
rJohansson Lundhags strumpor motsvarande i woolpower? Kläder 15
rJohansson MerinoUll / Ull och småkryp m.m? Kläder 22
rJohansson merinoull kläder och galgar? Kläder 5
mårtenm efterlyses: Tröja, merinoull 400g/m2 Kläder 6
Mansson Merinoull Kläder 0
skallagrimson merinoull eller ej Kläder 100
Jocke B Merinoull med lycra? Kläder 4
Still Alive Djurplågeri bakom Merinoull? Kläder 36
Alvide Balaclava i microfleece eller merinoull? Kläder 7
mathias Merinoull - Djurhantering Kläder 38
PetNor Boxershorts i merinoull Kläder 6
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Chevalier Varför färre underställ med polokrage? Kläder 10
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
SankaBoy Underställ i helst bambu av längre modell Kläder 31
triptrapp Fjällräven bergtagen underställ Kläder 3
Wolfred Underställ Kläder 3
Almasfar Råd om underställ Devold/Woolpower Kläder 8
Koga Signature Thermo-underställ. Kläder 11
storskogen Sökes: Underställ (baslager) med hel dragkedja Kläder 2
Tobias.H Underställ - Woolpower LITE eller 200g Kläder 7
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Silver Fang Vilken underställ till vandring Kläder 18
Seebra Underställ, temperatur och fukttransport Kläder 33
skral Underställ för 4700 - nån som är sugen? Kläder 22
Moga Underställ i linne, hur bra är det? Kläder 7
staffan.rosvall Underställ med lång passform? Kläder 8
miaz onesie / one piece underställ/pyjamas i tjockt material Kläder 17
fotografiskt Riktigt varmt underställ Kläder 16
Urwaldjaeger Woolpower-underställ att sova i Kläder 14
EricG Vilket underställ? - Trött på att vela mer! Kläder 38
Foss Kläder (underställ) till Öppet spår Kläder 0
Mattias1981 Prisvärt underställ?? Kläder 11
Pellepelikan Underställ, Ull eller syntet? Kläder 16
orjanraberg Underställ i Coolmax? Kläder 2
sverigeturist Underställ inaturmaterial Kläder 11
Demogorgon Underställ Kläder 9
filippus Underställ, byxa och ryggsäck Kläder 6
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
Siggan Tips på BRA underställ? Kläder 51
fuzzyl underställ sommartid?! Kläder 25
DonnieD Nytt underställ, Under Armour? Kläder 31
Sph1nx Underställ i syntet+ull Kläder 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.